افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه پیشگیری از میخچه و پینه کف پا

112-1

  • اگر پوست کف یا روی پاهای‌تان خشک است، شب‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید چون پاها رو به بالا قرار دارند و کف آن‌ها با زمین تماس ندارد. توصیه متخصصان این است که از کرم‌های حاوی اوره استفاده کنید.

 

راه پیشگیری از میخچه و پینه پا. فشار یا اصطکاکی که به پاها وارد می‌شود، بیشتر روی پاشنه پاها تاثیر می‌گذارد و پوست این قسمت از پاها را سفت‌وسخت می‌کند. اگر این سخت شدن پوست درمان نشود یا اصلا مورد توجه قرار نگیرد، درنهایت می‌تواند به میخچه تبدیل شود. بهترین راه برای مقابله با سخت شدن پوست کف پاها، استفاده از سوهان پا است. وقتی پوست آ‌سیب‌دیده با استفاده از سوهان پا تراشیده شد، بلافاصله باید روی آن مرطو‌ب‌کننده بزنید تا به‌خوبی نرم شود.

تقریبا همه می‌دانند که باید از مرطوب‌کننده برای صورت و قسمت‌های خاصی از بدن‌شان استفاده کنند، اما کف پاها را جدی نمی‌گیرند. اگر می‌خواهید پاهای زیبایی داشته باشید و کف پاهای‌تان بدشکل نباشد، هر روز از لوسیون‌ها و حتی لایه‌بردارها برای استفاده کنید. این کار می‌تواند به جلوگیری از سخت شدن کمک کند و مانع از پینه بستن در کف پاها شود. از آن‌جایی که پوست پاها ضخیم‌تر از قسمت‌های دیگر بدن است، باید از سراغ مرطوب‌کننده‌هایی بروید که قدرت نفوذ زیادی داشته باشند و بتوانند انعطاف پوست پاها را به حالت طبیعی برگردانند.

اگر پوست کف یا روی پاهای‌تان خشک است، شب‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید چون پاها رو به بالا قرار دارند و کف آن‌ها با زمین تماس ندارد. توصیه متخصصان این است که از کرم‌های حاوی اوره استفاده کنید، چون به بافت‌های پینه‌بسته آب‌رسانی می‌کند و مانع از شکل‌گیری سلول‌های پوستی خشک‌تر می‌شود.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *