افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه های مقابله با درد

15115223224523652113080215451142416322871

  • پیشرفت های زیادی در حوزه ی درمان دردهای مزمن اتفاق افتاده است و روش هایی کمتر تهاجمی برای درمان به وجود آمده است. روش هایی مانند تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) یک درمان موثر، غیر تهاجمی و امن است.

 

وضعیت خود را تغییر دهید

نوع نشستن، ایستادن و خوابیدن درد را بدتر کرده و یا بهبود می بخشد؛ برای مثال اگر دچار گردن درد هستید، در حالیکه به پهلوی راست خوابیده اید، به پهلوی چپ برگردید تا دردتان آرام تر شود. در هر شرایطی که هستید، سعی کنید وضعیت خوب نشستن، ایستادن و … را تمرین کنید.

از سرما کمک بگیرید

سرد کردن منطقه دردناک باعث بی حسی آن شده و درد را کاهش می دهد. کیسه یخ روی محل درد قرار دهید و چهار تا شش بار در روز و هر بار به مدت ده الی بیست دقیقه این کار را تکرار کنید. بهتر است بین کیسه یخ و پوست یک دستمال یا حوله قرار دهید تا از تماس مستقیم یخ با پوست جلوگیری شود. می توانید با مالش یخ در محل مورد نظر نیز این کار را انجام دهید.

از گرما کمک بگیرید

در مواردی نیز گرما منجر به تسکین درد می شود، به خصوص برای عضلات دردناک.

شما می توانید از کیسه ی آب گرم، حوله ی گرم و مرطوب و نیز حمام آب گرم استفاده کنید.

موقع استفاده از کمپرس گرم نیز باید یک حوله بین پوست و کیسه قرار دهید تا نسوزید و پوستتان آسیب نبیند.

تمرین آرامش کنید

در واقع آرامش می تواند مانند داروهای مسکن و ضد درد عمل کند. انجام اعمال عبادی، ورزش هایی مانند یوگا، کاشتن گل و گیاه و حتی تماشای تلویزیون از راه های کسب آرامش هستند. البته هر کس راه مخصوص به خود برای آرام شدن را می داند. روش خود را پیدا کنید و آن را دنبال نمایید.

تصورات خود را ارتقا دهید

خیال بافی و تصویر سازی در ذهن می تواند آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد و از طرفی اضطراب را از شما دور کرده و در بهبود خواب تان موثر باشد. فقط کافی است چشم هایتان را ببندید و به مکان ها و خاطرات خوشی که برایتان لذت بخش است سفر کنید. حتی می توانید به عکس هایی که دوستشان دارید نگاه کنید.

به دنبال یک پشتیبان باشید

صحبت کردن درباره دردهایتان با کسانی که تجربه ی شما را داشته اند و شما را درک می کنند، مفید است. برای این کار می توانید به صورت آنلاین با افراد اینچنینی ارتباط برقرار کنید و یا در مراکز مشاوره و کلینیک ها با آنها گفتگو نمایید. بهترین کار این است با افرادی گفتگو کنید که مانند شما درد مزمن را تجربه کرده اند، نه افراد صرفا مشاور.

راه های درمان را بررسی کنید

پیشرفت های زیادی در حوزه ی درمان دردهای مزمن اتفاق افتاده است و روش هایی کمتر تهاجمی برای درمان به وجود آمده است. روش هایی مانند تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) یک درمان موثر، غیر تهاجمی و امن است. در این روش، تکانه های الکتریکی به داخل بدن فرستاده شده و پیغام های مربوط به درد را در مغز سرکوب می کند. از این روش موثر می توان به جای مصرف دارو استفاده کرد.

با خودتان مثبت حرف بزنید

پیام هایی که شما به خودتان ارسال می کنید بسیار قدرتمند هستند. به جای اندیشیدن به جنبه های منفی مشکل تان و به کار بردن جملاتی مانند :”من نمی توانم با درد مقابله کنم”، از جمله های مثبتی مثل: ” من هر روز احساس بهتری دارم ” و … استفاده نمایید.

سالم زندگی کنید

همان طور که می توانید با سالم زندگی کردن از دردهایتان بکاهید، می توانید خود را در برابر بسیاری از بیماری های دیگر حفظ کنید. اجتناب از مصرف دخانیات، خواب کافی، وزن ایده آل و فعالیت و ورزش کافی از ملزومات یک زندگی سالم هستند.

یک دفترچه داشته باشید

زمان بروز دردها و نوع محرک هایشان را در دفترچه ای یادداشت کنید تا بتوانید آن ها را راحت تر کنترل کنید. از محرک های درد می توان به استرس، اضطراب، غذاهای خاص و در زنان تغییرات هورمونی زمان قاعدگی اشاره کرد.

بر درمان پافشاری کنید

دردها می آیند و می روند، اما در هر صورت نباید اجرای دستورات پزشک را کنار بگذارید و یا هر گاه احساس بهتری پیدا کردید، نباید مصرف دارو را قطع کنید. برای جلوگیری از بروز درد در آینده بهتر است درمان را ادامه دهید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *