افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه های از بین بردن ترک های پوستی قسمت ران

ar4-259

 

  • اولین گام مهم، همان تامین آب بدن در همه شرایط است. براساس گزارش The Mayo Clinic، شما باید روزانه حداقل ۱.۹ لیتر آب بنوشید تا آب بدن را در سطح مطلوبی نگه دارید.

 

افرادی که با استرچ‌مارک‌ها در قسمت‌های داخلی ران‌ها مواجه می شوند:

زنانی که در سه‌ماه سوم دوران بارداری قرار می‌گیرند.

افرادی که وزن زیادی را در مدت کوتاهی از دست می‌دهند.

خلاص شدن از شرّ این استرچ‌مارک‌ها در سه نکته مهم خلاصه می‌شود:

  • -مصرف ویتامین‌ها
  • -ورزش کردن
  • -تامین آب بدن

تامین آب بدن

اولین گام مهم، همان تامین آب بدن در همه شرایط است. براساس گزارش The Mayo Clinic، شما باید روزانه حداقل ۱.۹ لیتر آب بنوشید تا آب بدن را در سطح مطلوبی نگه دارید. این نکته برای از بین بردن استرچ‌مارک‌هایی که در قسمت‌های داخلی ران‌ها به وجود می‌آیند، به دو دلیل ضروری است،:

  1. -اولا پوستی که آب کافی داشته باشد، نرم می‌شود.
  2. -دوما این‌که پوست مرطوب، ریشه‌های پوست را تغذیه می‌کند، یعنی دقیقا جایی که استرچ‌مارک‌ها شکل می‌گیرند.

مصرف ویتامین ها

در گام دوم باید از ژل ویتامین E برای استرچ‌مارک‌های داخل ران استفاده کنید. ویتامین E، میزان تولید سلول‌های پوست را افزایش می‌دهد و از این طریق به از بین رفتن استرچ‌مارک‌ها کمک می‌کند. هرچقدر سلول‌ها سریع‌تر رشد کنند، شما هم زودتر از شرّ استرچ‌مارک‌ها خلاص می‌شوید. سلول‌های پوستی جدید، بافت آسیب‌دیده در ریشه‌های عمیق پوست را ترمیم می‌کنند. موقع استفاده از ژل ویتامین E باید تمام سطح استرچ‌مارک‌ها را با استفاده از آن پُر کنید و این کار را دو بار در روز انجام دهید.

ورزش کردن

ورزش کردن نیز نقش مهمی در از بین بردن استرچ‌مارک‌ها داخل ران‌ها دارد. وقتی که بدن تحرک مناسب پیدا می‌کند، خون در تمامی رگ‌های بدن به گردش درمی‌آید. همین اتفاق باعث می‌شود که خون در لایه‌های عمیق سلول‌های پوستی گردش پیدا کند و به ترمیم آسیب‌های ناشی از استرچ‌مارک‌ها کمک کند. البته میزان ورزش باید حداقل ۲.۵ ساعت در هفته و با شدت بالا باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *