افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه مراقبت از کودکانی که سرفه و عفونت تنفسی دارند

635198424016913676

در فصل سرما چیزی که در اکثر کودکان مشاهده می شود سرماخوردگی و عفونت های تنفسی می باشد در این جا به شما والدین شیوه مراقبت از کودکانی که سرفه و عفونت تنفسی دارند را بیان می کنیم .

این سرفه ها یک عفونت تنفسی است که کودکان عمدتاً در طول ماه های پاییز و زمستان به آن مبتلا می شوندو بیشتر بچه های کمتر از ۵ سال به آن دچار می گردند. علائم آن در کودکان زیر ۳ سال شدیدتر است و بسته به شدت عفونت ممکن است ۵ تا ۶ روز به طول بیانجامد. این بیماری می تواند عوارض دیگری همچون عفونت گوش، تنگی نفس یا ذات الریه را به همراه داشته باشد.

شایع ترین علت آن ویروس هایی مثل آنفلونزا و آدنوویروس است اما گاهی اوقات باکتری ها دلیل آن هستند.این عفونت موجب تورم در قسمت مجاری تنفسی می شود که نفس کشیدن را مشکل می کند. معمولا با علائم یک سرماخوردگی ملایم شروع می شود.سپس صدای کودکان تبدیل به صدایی خشن شبیه التهاب حنجره می شود.

سرفه ی معمولی نیست

در موارد جدی ترِ این نوع سرفه ها، کودک هنگام تنفس صدایی خشن، گوشخراش، و خس خس های ارتعاشی تولید می کند که استریدور نامیده می شود.

همچنین ممکن است صدایی شبیه به صدای پارس بسیار بلند داشته باشد که می تواند هم برای کودک و هم والدینش ترسناک باشد.

سرفه های متوسط سرماخوردگی یا خیلی خشک هستند یا گاهی اوقات سرفه های عمیقی اند که صدایی مرطوب و مخاط مانند دارند که همه با این نوع صداها آشناییم.سرفه هایی که از این بیماری ناشی می شود بسیار متفاوت با سرفه هایی است که والدین قبلا شنیده اند.

درمان های خانگی

اگر کودک خس خس، تنفس سخت یا استریدور، صدای غیرطبیعی، یا تنفس صدادار دارد، چیزهایی که در منزل دارید را امتحان کنید:

–        کودک را به حمام برده، در را ببندید، و محیط را با آب داغ پر از بخار و رطوبت کنید. تنفس در هوای مرطوب می تواند به کودکی که به سختی نفس می کشد کمک کند.

–       کودک را در هوای سرد بیرون ببرید یا صورت او را مقابل فریزر باز بگیرید.

راهکارهای خانگی باید در عرض چند دقیقه تسکین دهنده باشد.اگر این ها کمکی نکرد، کودک را به بخش اورژانس ببرید.

کودکی که مشکلات تنفسی او رو به افزایش است در معرض عوارض آن قرار داردو باید به سرعت مورد ارزیابی قرار گیرد.

البته بیشتر این نوع سرفه ها خود به خود برطرف می شوند.والدین باید بطور شفاف برای درمان سرفه های بیش از حد این بیماری یا داروهای سرماخوردگی راهنمایی شوند.زیرا عوارض جانبی قابل توجهی دارند.

بعلاوه تحقیقات نشان داده که برای این بیماری و انواع دیگر سرفه و سرماخوردگی، این داروها به جای اینکه مایه تسکین کودک شوند، دیگر تاثیر واقعی خود را از دست می دهند.

پزشکین : شیوه مراقبت از کودکانی که سرفه و عفونت تنفسی دارند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *