افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه ماساژ بدن برای گردش بهتر خون در بدن

شیوه ماساژ بدن برای گردش بهتر خون در بدن

massage2-300x200

 

محققان بیان کرده اند بعد ورزش ، ماساژ بهترین روش درمانی می باشد ، این نوع درمان به درمان اکثر بیماری ها کمک می کند در این جا شما را با شیوه ماساژ بدن برای گردش بهتر خون در بدن آشنا می کنیم .

ماساژ درمانی عبارتست از دست ورزی بر روی بافت های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مزمن كمك می كند. امروزه میلیونها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یك روش مراقبت بهداشتی استفاده می كنند.
تاریخچه این درمان به حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. در متن كتاب امپراطور زرد (كتاب مرجع طب داخلی چین) برای درمان فلج و تب و لرز به ورزش، ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرینات بر روی دست و پا توصیه شده است. بقراط در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد ضرورت استفاده از مالش را به عنوان یك درمان بخصوص در درمان آسیبهای ورزشی و جنگی ، به پزشكان گوشزد كرد. اسناد قدیمی دال بر استفاده ژاپنیها و نیز سایر تمدنها نظیر مصر، روم و عرب از ماساژ درمانی موجود است.
ماساژ درمانی به شیوه نوین و علمی، توسط هنریك لینگ (۱۸۳۹-۱۷۷۶) بر پایه ماساژ و ورزش بنیان نهاده شد.  دو برادر پزشك امریكایی به نام جورج و چارلز تیلور پس از تحصیل در سوئد ، در سال ۱۸۵۰ این رشته را به امریكا معرفی نمودند. امروزه بالغ بر ۸۰نوع مختلف ماساژ و كار بر روی بدن وجود دارد .این تكنیك ها به پنج گروه تقسیم می شوند.
ماساژ درمانی اثرات مثبت زیادی از بهبود گردش خون تا بهبود متابولیسم بدن را بهمراه دارد.
چگونه ماساژ به گردش خون کمک می‌کند؟
_ با ایجاد فشاری موثر در بافت‌های مختلف و نیز اندام‌ها، باعث می‌شود تا جریان خون بهبود یابد.
_ با رها کردن و آزاد‌سازی نقاطی که روی آن‌ها فشار وارد می‌شود، خون غنی شده و اکسیژنه شده، بر روی نواحی متراکم‌تر پخش و پاشیده شود.
_ با کار روی عضلات، اسید لاکتیک و ضایعات کربنیک اسید  بهتر پراکنده می‌شوند که موقع فعالیت و ورزش در عضلات جمع و وارد گردش سیستم لمفاتیک می‌گردند.
_ با از میان برداشتن این مواد زائد از عضلات و پراکندن‌شان در یک سیستم لمفاتیک متحرک، از به وجود آمدن درد و کوفتگی و خستگی در بدن جلوگیری می‌شود.
_ از آن‌جایی که سیستم لمفاتیک به شکلی کاملاً سطحی زیر پوست در جریان است، تکنیک‌های مشخص و خاصی از ماساژ گسترش یافته‌اند و پیشرفت کرده‌اند که باعث جریان یافتن بهتر آن و در نتیجه بهبود از میان برداشتن مایعات لمفاتیک می‌شود.
_ بهبود از میان برداشتن مایع لمفاتیک هم باعث افزایش دفع زائدات متابولیک و هم کاهش تورم پا و انباشت خون در رگ پا می‌شود. این مساله بدین معنا نیز هست که ظاهر سلولیت بهتر شده و به پیشگیری از تراکم خون در رگ‌های پا کمک می‌کند.
_ بهتر شدن گردش لنفاتیک باعث فشار کمتر بر روی گیرنده‌های شریانی فشار خون می‌شود و بدین ترتیب باعث می‌شود که فشار خون پایین بماند و از به وجود آمدن فشار غیرضروری بر روی سیستم قلبی عروقی بدن جلوگیری ‌کند.
_ از این لحاظ، پوست بدن هم سود و منفعت می‌بیند و می‌تواند وضعیت بهتری داشته باشد.
_ این بهبود شامل کمک به بهتر شدن عملکرد کلی سلولی و افزایش تولید سبوم‌های (Sebum) تغذیه کننده‌ پوست می‌شود. سبوم‌ها مثل کرم‌ها و روان‌کننده‌های طبیعی پوست ما هستند! آن‌ها پوست را با محافظت، خنک کردن، آرام نگه‌داشتن و نگه‌داری و مواظبت از آن، جوان‌تر حفظ می‌کنند.

 

پزشکین : شیوه ماساژ بدن برای گردش بهتر خون در بدن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *