افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه صحیح مصرف کندر و خواص این گیاه پرخاصیت

78627_527

  • کُندُر (Olibanum) گیاهی دارویی است از راسته ناترک‌سانان (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را معمولاً با اسپنددانه می‌سوزانند.

کندر یک ماده گیاهی سرشار از خاصیت های پزشکی است. شاید این گیاه را در هنگام سوزاندن با اسپنددانه دیده باشید. یکی از خصوصیات عصاره ی کندر، طعم بسیار تلخ آن است. سوالات زیادی در رابطه با چگونگی استفاده از این ماده گیاهی پرسیده شده بود. شما می توانید در ادامه شیوه های مصرف کندر را بخوانید.

کُندُر (Olibanum) گیاهی دارویی است از راسته ناترک‌سانان (Sapindales) که از صمغ آن هم به عنوان خوشبو کننده استفاده می‌شود. صمغ کندر را معمولاً با اسپنددانه می‌سوزانند.
نام علمی این گیاه Boswellia thurifera یا B. sacra و همچنین B. carterii است. طعم این عصاره بسیار تلخ است .

نحوه استفاده
آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن‌را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می‌توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.

از نظر حکمای طب سنتی کندر گرم و خشک است و از نظر خواص آن معتقدند که خشک‌کننده و قابض و بندآورنده خون است، گازها را تحلیل می‌برد و در تقویتحافظه بسیار موثر است، از خونریزی‌های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می‌کند و اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی موثر است. همچنین اگر با عسل خورده شود برای رفع فراموشی مفید است. اگر تا چند روز هر روز ۳ گرم آن را در آب بخیسانید و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است.

ناگفته نماند استفاده کندر تا دو هفته مفید است و استفاده طولانی عوارضی بهمراه دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *