افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه شناسایی افراد معتاد

  • امروزه‌ سن‌ گرایش‌ به‌ مواد مخدر و استعمال‌ آن‌ به‌ دوره‌ نوجوانی‌ رسیده‌ است‌ و گسترش انواع‌ مواد مخدر و در دسترس‌ بودن‌ آن باعث شده بسیاری از جوانان و نوجوانان گرایش به مصرف آن داشته باشند. از این رو، والدین باید به طور موثر با فرزندان خود درباره مضرات موادمخدر و تبعات مصرف آن صحبت کنند.

 

در دنیای امروزی نوجوانان و جوانان در برابر بزرگسالان مواد خدر بیشتری مصرف میکنند و گسترس و در دسترس بودن مواد مخدر سبب شده تا نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت آن کشیده شوند.استعمال مواد مخدر مضرات زیادی دارد و برای فرد مصرف کننده خطرناک است.از روی حالت هایی میتوان به معتاد بودن یک نفر پی برد.

استعمال مواد مخدر با افسردگی‌ همراه است
امروزه‌ سن‌ گرایش‌ به‌ مواد مخدر و استعمال‌ آن‌ به‌ دوره‌ نوجوانی‌ رسیده‌ است‌ و گسترش انواع‌ مواد مخدر و در دسترس‌ بودن‌ آن باعث شده بسیاری از جوانان و نوجوانان گرایش به مصرف آن داشته باشند. از این رو، والدین باید به طور موثر با فرزندان خود درباره مضرات موادمخدر و تبعات مصرف آن صحبت کنند.
در این خصوص می‌توان کتاب‌هایی‌ را تهیه کرد و آنها را در اختیار نوجوان‌هایمان قرار داد و از آنها خواست این مطالب را به دقت بخوانند. دخترها و زن‌ها به‌خصوص باید بدانند که استعمال مواد مخدر روی‌ بارداری‌ آنها اثرات سوئی دارد.

نشانه‌های‌ استعمال مواد مخدر در نوجوانان
از جمله نشانه‌های‌ استعمال مواد مخدر می‌‌توان به خراب شدن ناگهانی‌ نمرات درسی‌ یا تغییر بی‌‌مقدمه دوستان در مدرسه اشاره کرد. در مواقعی‌ مصرف‌کننده مواد مخدر با تغییرات خلقی‌ و روحی‌ مواجه می‌‌شود که ظاهرا هیچ دلیل ظاهری‌ ندارد.
کشیدن سیگار ماری‌‌جوانا منجر به قرمز شدن چشم‌ها می‌شود. ضمن اینکه کشیدن زیاد ماری‌‌جوانا می‌تواند گشاد شدن چشم‌ها را به همراه داشته باشد.
کسانی هم که موادی از گروه آمفتامین‌ها را استعمال می‌‌کنند، ممکن است با بدبینی‌ شدید روبرو شوند. در پس هر کیفوری‌، ممکن است افسردگی‌ بروز کند.
سوای‌ اینها استعمال مواد مخدر ممکن است باعث بروز اختلال مانیا و افسردگی‌ شود و روی‌ رفتارهای‌ نوجوان تاثیر بگذارد.

اگر مظنون هستید که نوجوانتان مواد مخدر استعمال می‌‌کند اقدامات زیر را انجام بدهید :
* اول، آرامش خود را حفظ کنید. این را هم بدانید که نوجوانتان ممکن است مدت‌ها مواد مخدر استعمال کرده باشد و شما به تازگی‌ متوجه آن شده باشید.
* دوم، با نوجوانتان حرف بزنید.
* سوم، با مشاور بهداشتی او صحبت کنید.
* چهارم، بفهمید آیا دوستان یا خواهر و برادر فرزند شما هم در این کار دخالت داشته‌اند.
و بالاخره توجه داشته باشید که با عصبانی‌ شدن و فریاد کشیدن بر دشواری‌ شرایط موجود می‌‌افزایید.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *