افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه سوزاندن چربی بدن با این گیاه

(1)

  • متخصص طب سنتی با بیان اینکه زنجبیل برای افراد با مزاج بلغمی و سرد مفید است، گفت: برخی افراد از این گیاه برای سرماخوردگی، زکام و گلو درد بهره می برند

 

درخشانپور متخصص طب سنتی جوان درباره خواص زنجبیل اظهار کرد: زنجیل گیاهی با طبع گرم است . وی با بیان اینکه این دو گونه سفید و خاکستری است، افزود: نوع سفید در ادویه جات مصرف می شود و نوع خاکستری با عطری مطبوع در بازار رایج است.

وی با بیان اینکه زنجبیل طبع سوزاننده و تلخ دارد و با افزایش سوخت و ساز بدن موجب از بین رفتن چربی بدن می شود، گفت: این گیاه مقوی معده، ضدنفخ، مناسب برای درمان دل درد، همچنین تعریق آور، محرک فعالیت غدد، اشتهاآور، نیرودهنده، دفع سموم بدن و پاکسازی معده و روده می شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه زنجبیل برای افراد با مزاج بلغمی و سرد مفید است، گفت: برخی افراد از این گیاه برای سرماخوردگی، زکام و گلو درد بهره می برند، همچنین زنجبیل برای بیماران رماتیسمی با درد پا توصیه می‌شود. وی در مورد طریقه مصرف زنجیل اظهار کرد: افراد می توانند ۴ تا ۸ گرم از زنجبیل را در نیم لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانند و آن را مصرف کنند.

درخشانپور با اشاره به اینکه زنجبیل برای متعادل کردن طبع غذاهای سرد موثر است، تصریح کرد: این گیاه برای اغلب افراد مفید بوده اما زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود و باید به میزان کافی از آن استفاده کرد. وی درباره موارد منع مصرف از زنجبیل عنوان کرد: بیماران دچار اگزما، حساسیت های پوستی و دارای طبع گرم باید در مصرف زنجبیل زیاده روی نکنند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *