افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه درمان جای سوختگی

soket

  • جای سوختگی در موش‌هایی که تحت این آزمایش قرار گرفتند، بعد از ۶ ماه در مقایسه با موش‌هایی که از این درمان بی بهره بودند، ۵۷.۹ درصد کاهش داشت

سوختگی چند بخش دردناک دارد، اولی زمان خود اتفاق و درد و سوزش ناشی از سوختگیست و بخش دردناک بعدی به جا ماندن لک و گوشت های اضافه بعد از سوختگی میباشد. اگرچه این روزها خیلی از سوختگی‌ها درمان می‌شوند، اما هم چنان در بسیاری از موارد جای آن روی بدن باقی می‌ماند. اما ممکن است دانشمندان این مشکل را حل کرده باشند. در ادامه راه حلی متفاوت پیش روی شما خواهیم گذاشت، با ما همراه باشید.

قرار دادن پوست در معرض میدان الکتریکی سبب شده تا سلول‌های کلاژن تکثیر نشوند و در نتیجه جای سوختگی روی پوست باقی نماند. البته این آزمایش روی موش‌ها انجام شده است.

در حالی که ماندن جای سوختگی تا مدت‌ها برای بیمار مشکلات جسمی، روحی و اجتماعی ایجاد می‌کند، اکنون دانشمندان پوست را در معرض میدان پالس الکتریکی غیر حرارتی با ولتاژ بالا قرار دادند و به این ترتیب، موفق شدند تولید اضافی سلول‌های کلاژن را کاهش دهند. جای سوختگی در موش‌هایی که تحت این آزمایش قرار گرفتند، بعد از ۶ ماه در مقایسه با موش‌هایی که از این درمان بی بهره بودند، ۵۷.۹ درصد کاهش داشت و به این ترتیب،‌ این امید به وجود آمده که بتوان مانع از زخم شدن پوست در قربانیان سوختگی شد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *