افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه تشخیص نوع مزاج افراد

  • مزاج سرد و تر بوده و سردی و رطوبت با یکدیگر برابر است ، اگر شحم بیشتر باشد سردی بر رطوبت غلبه دارد وو اگر لحم بیشتر باشد رطوبت بر سردی غلبه دارد . بنابراین مشخص می شود که بسیاری لحم نشانه تری مزاج و کمی شحم نشانه گرمی مزاج است .

 

یکی از مهم ترین نکاتی که در طب سنتی باید به آن توجه شود و دانستن آن کمک شایانی به درمان فرد می کند. تشخیص طبع به وسیله متخصص طب سنتی انجام داده می شود و وی می تواند با تجویز چند داروی خاص و یا یک رژیم غذایی به درمان فرد بپردازد. د

اگر ملمس اندام ها ، بدون سببی مشخص ، بسیار گرم باشد ، مزاج گرم ، اگر سرد باشد مزاج سرد و اگر معتدل باشد مزاج معتدل است .

)۲ اگر گوشت اندام ها سخت باشد مزاج خشک ، اگر نرم باشد ،مزاج تر و اگر معتدل باشد مزاج معتدل است .
۳) اگر در اندام ها لحم و شحم با هم برابر باشد ، مزاج سرد و تر بوده و سردی و رطوبت با یکدیگر برابر است ، اگر شحم بیشتر باشد سردی بر رطوبت غلبه دارد و اگر لحم بیشتر باشد رطوبت بر سردی غلبه دارد . بنابراین مشخص می شود که بسیاری لحم نشانه تری مزاج و کمی شحم نشانه گرمی مزاج است . هرگاه لحم و شحم هر دو کم باشد نشانه گرمی و خشکی مزاج است .

۴) اگر مو زیاد و کلفت باشد مزاج فرد گرم ، اگر کم و باریک باشد مزاج سرد و اگر در هر دو خصوصیت معتدل باشد مزاج معتدل است . اگر مجعد باشد مزاج خشک ، اگر صاف باشد مزاج تر و اگر در هر دو نوع معتدل باشد مزاج معتدل است . اگر رنگ مو سیاه باشد مزاج گرم ، اگر سرخ مایل به سفید و زرد باشد مزاج سرد و اگر سرخ یا اشقر باشد مزاج معتدل است .
۵) اگر رنگ پوست سرخ باشد مزاج گرم ، سفید باشد مزاج سرد و اگر سیاه باشد مزاج گرم و خشک است .

نکته :
قوه طبیعی ، قوت رشد و نمو و پذیرفتن غذا است و مبدا آن کبد است . قوه حیوانی به قوت حرارت و حرکت رگ ها گفته می شود و مبدا آن قلب است . قوه نفسانی به قوت حس ، حرکت ، تفکر و تدبیر گفته می شود و مبدا آن از دماغ است .

 

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *