افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیر پرچرب راهی برای پیشگیری از اضافه وزن کودکان

images-3

  • در این تحقیق، محققان بر روی ۲۷۴۵ کودک دو تا شش ساله تحقیقاتشان را انجام دادند. نتایج نشان می‌دهد که به منظور کاهش خطر چاقی در کودکان، دستورالعمل‌های غذایی توصیه می‌کنند که کودکان بالای دو سال روزانه دو پُرس شیر کم‌چرب (که یک تا دو درصد آن چربی است) بخورند.

 

آیا شما هم در کشمکش هستید تا چاقی فرزندتان را کاهش دهید؟ توصیه ما این است که از شیر کامل استفاده کنید. تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که نوشیدن شیر کامل باعث لاغرتر شدن بچه‌ها شده و در مقایسه با شیر کم‌چرب یا شیر بی‌چربی، میزان ویتامین D آنها را افزایش خواهد داد. در این تحقیق، کودکانی که شیر کامل یا پرچرب نوشیدند (که ۳.۲۵ درصد از آنها حاوی چربی بود) ‌امتیاز شاخص حجم بدن‌شان (BMI) ۷۲/۰ واحد کمتر از کودکانی گزارش شد که شیر با چربی ۱ تا ۲ درصد خورده بودند. این نتیجه را می‌توان با تفاوت میان کودکی با وزن متعادل و سالم و کودکی که اضافه‌وزن دارد مقایسه نمود.
محققان معتقدند علت این مسئله می‌تواند این باشد که کودکانی که شیر پرچرب می‌خورند اغلب کمتر گرسنه می‌شوند و همین اشتهای آنها را برای خوردن غذاهایی با کالری بالا کمتر می‌کند. هم‌چنین آنهایی که روزانه یک لیوان شیر کامل یا پرچرب می‌خورند در مقایسه با کودکانی که تقریبا سه بار شیر کم‌چرب می‌خورند، میزان ویتامین D آنها که گفته می‌شود از استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند، به مراتب بیشتر است.
از دیگر علل این مسئله این است که ویتامین D یکی از حلال‌های چربی بوده و این یعنی به‌جای آب، در چربی حل می‌شود. بنابراین شیری که محتوای چربی آن بالاتر است ویتامین D بیشتری خواهد داشت. کودکانی که شیر کم‌چرب می‌خورند میزان چربی بدن‌شان هم کمتر بوده و از مزایای میزان بالاتر ویتامین D در شیر پرچرب بهره‌مند نخواهند شد.
در این تحقیق، محققان بر روی ۲۷۴۵ کودک دو تا شش ساله تحقیقاتشان را انجام دادند. نتایج نشان می‌دهد که به منظور کاهش خطر چاقی در کودکان، دستورالعمل‌های غذایی توصیه می‌کنند که کودکان بالای دو سال روزانه دو پُرس شیر کم‌چرب (که یک تا دو درصد آن چربی است) بخورند.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *