افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیر زعفران راهی برای جلوگیری از سرطان روده

  • تحقیقات نشان می‌دهد که زعفران این قابلیت را دارد تا از بروز سرطان روده پیشگیری کند. کروسین، یکی از ترکیبات زعفران، دارای خواص ضدتکثیری بر روی سلول‌های سرطانی روده‌ی بزرگ است.

 

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که گوشت‌های فرآوری‌ شده یکی از علل سرطان روده‌ی بزرگ است. انواع سرطان روده یا روده‌ی بزرگ در هندوستان رو به افزایش بوده و اغلب افراد بالای ۵۰ سال به آن مبتلا می‌شوند. در شرایطی که یکی از دلایل اصلی آن وراثت است، رژیم غذایی ناسالم هم از دیگر عوامل آن محسوب می‌شود. یک رژیم غذایی سالم و شیوه‌ی درست زندگی راه اصلی برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها و اختلالات است. چک آپ‌های مرتب هم برای تشخیص زودهنگام این بیماری بسیار مهم بوده و باعث تشخیص آسان و بالا رفتن شانس بهبودی می‌شود. از طرفی مصرف ویتامین D هم می‌تواند از بروز سرطان روده‌ی بزرگ یا روده پیشگیری کند.

آیا واقعا زعفران می‌تواند از بروز سرطان روده پیشگیری کند؟
تحقیقات نشان می‌دهد که زعفران این قابلیت را دارد تا از بروز سرطان روده پیشگیری کند. کروسین، یکی از ترکیبات زعفران، دارای خواص ضدتکثیری بر روی سلول‌های سرطانی روده‌ی بزرگ است. این ترکیب مهم باعث به تأخیر افتادن انتشار یا تقسیم سلول‌های سرطانی در بافت‌های پیرامونش می‌شود. ترکیب دیگر موجود در زعفران کارتنوئید است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده و در قالب عامل از بین بردنده‌ی  ملکول‌های رادیکال آزاد عمل کرده و مانع از بروز انواع سرطان می‌شود.

چگونه از زعفران استفاده کنیم؟
می‌توانید از مقدار کمی زعفران برای مزه‌دار کردن شیر یا دسرتان استفاده کنید. از طرفی می‌توانید آن را بر روی غذا هم بریزید چرا که بو و مزه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد.  پیش از اضافه کردن آن به هر غذایی، اول بگذارید در شیر گرم یا آب خیس بخورد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *