افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیر خشک با شیر مادر چه تفاوت هایی دارد؟

شیر خشک با شیر مادر چه تفاوت هایی دارد؟

شیر خشک با شیر مادر چه تفاوت هایی دارد؟

در همان ابتدا که کودک بدنیا می اید والدین او در فکر نوع تغذیه کودک می باشند و اینکه بهترین گزینه برای سیر کردن کودک شیر خشک است و یا شیر مادر؟

به دنیای مادران خوش آمدید، مهم نیست چه تصمیمی می گیرید افراد دیگر مطمئنا نظراتشان را نثارتان خواهند کرد. اما تنها یک چیز مهم است، کدام انتخاب برای شما و کودکتان مناسب تر است؟

شیر مادر
آکادمی اطفال آمریکا ( AAP ) شیر مادر را به عنوان بهترین منبع تغذیه برای نوزادان توصیه می کند. بر اساس گفته های AAP کودکان در شش ماه ابتدایی باید منحصرا با شیر مادر تغذیه شوند. حتی بعد از اینکه دیگر غذاها نیز به کودک داده شد باز هم توصیه می شود مادر تا حداقل یک سالگی به شیردهی ادامه دهد، ادامه شیردهی بعد از یک سالگی دیگر به ترجیح مادر و کودک بستگی دارد.

شیر مادر به دلایل فراوانی برای کودک مفید است:
* آنتی بادی های طبیعی را فراهم می کند که کودک را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. بیماری هایی نظیر عفونت گوش.

* شیر مادر معمولا راحت تر از شیر خشک گوارش می شود. به همین دلیل نوزادانی که شیر مادرشان را می خورند کمتر دچار یبوست یا نفخ می شوند.

* شیر مادر می تواند خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را در یک سال ابتدایی زندگی اش کاهش دهد.

* شیر مادر می تواند هوش فرزندتان را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده کودکانی که از شیر مادر تغذیه می شوند عملکرد شناختی بهتری دارند.

* شیر مادر می تواند در آینده نیز به کودکتان کمک کند. خطر ابتلا به اضافه وزن را کاهش می دهد، و همچنین از پیشرفت بیماری هایی نظیر آسم، دیابت نوع یک و دیابت نوع دو، کلسترول بالا، بیماری هوچکین، لوسمی و لنفوم پیشگیری می کند.

شیرخشک نوعی جایگزین به شمار می‌ رود که در زمان شیرخواری به کودک داده می‌ شود

* شیردهی برای مادران هم خوب است. خانمی که شیر می دهد کمتر در خطر سرطان پستان، دیابت، بیماری قلبی، پوکی استخوان و سرطان تخمدان قرار دارد.

* اما بیایید دلیل اصلی که بیشتر تازه مادرها به خاطرش شیردهی را انتخاب می کنند فراموش نکنیم. با این کار مادر و فرزند تجربه پیوند عمیقی بین یکدیگر تجربه می کنند.

* شیر مادر را می توان خالی و در شیشه نیز ذخیره کرد. این کار تغذیه کودک در مکان های عمومی را تسهیل می کند و شانس غذا دادن به وزاد را در اختیار دیگر اعضای خانواده نیز قرار می دهد.

شیر خشک
شیر خشک نیاز است نگران آنچه می خورید باشید. خانم های شیرده ممکن است مجبور شوند از خوردن بعضی غذاها که کودکشان نمی تواند هضم کند پرهیز کنند.

هر کدام از روش ها را که برای تغذیه کودکتان انتخاب کردید – شیر دهی، شیر خشک و یا ترکیبی از هر دو – چیزی که اهمیت دارد خوب تغذیه شدن ، مراقبت درست، و عشق ورزیدن به نوزاد است. پس زیاد خود را ناراحت حرف مردم نکنید، تصمیم با خودتان است!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *