افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیر الاغ برای جوانسازی و سلامت پوست مفید است

  • رومیان باستان از شیر الاغ برای مصارف درمانی استفاده می کردند. پوپیا همسر نرون امپراتور روم برای حفظ زیبایی و درخشندگی پوستش از شیر الاغ استفاده می کرد. میسالینا همسر امپراتور کلودیوس اول ( از ۱۰ قبل از میلاد تا ۵۴ میلادی حکمرانی می کرد) از قطعه های خیس خورده نان با شیر الاغ به عنوان ماسک صورت استفاده می نمود.

یکی از نوشیدنی های طبیعی و قدیمی برای جوان سازی و حفظ زیبایی پوست شیر الاغ است که علاوه بر جوان سازی پوست به کاهش بروز بیماری ها در بدن انسان کمک می کند و از این ماده برای تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود.در برخی از مراکز مراقبتهای پوست و زیبایی وان هایی پر از شیر الاغ وجود دارد که برای جوانسازی پوست از آن استفاده میشود. اما استفاده از شیر الاغ موضوع جدیدی نیست و پیشینه طولانی در تاریخ دارد. استفاده از شیر الاغ برای مصارف زیبایی همچنان مورد توجه است و برخی شرکت ها از آن کرم یا صابون تهیه می کنند

در این گزارش با استفاده های جالب از شیر الاغ و مصارف متعدد آن در تاریخ آشنا خواهید شد.
قدیمی ترین مدارک به دست آمده نشان می دهد که از ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شیر الاغ مورد استفاده بوده است، به طوریکه کتیبه های مصر باستان این موضوع را تأیید می کنند. شیر الاغ بعد از عصر رنسانس به شهرت علمی دست یافت و خواص آن از نظر علمی ثابت شد.
گفته میشود که کلئوپاترا، ملکه مصر، زیبایی و طراوت پوست خود را با استحمام در وان پر از شیر الاغ حفظ می کرد. این کار مستلزم دوشیدن ۷۰۰ الاغ در روز بود.
رومیان باستان از شیر الاغ برای مصارف درمانی استفاده می کردند. پوپیا همسر نرون امپراتور روم برای حفظ زیبایی و درخشندگی پوستش از شیر الاغ استفاده می کرد. میسالینا همسر امپراتور کلودیوس اول ( از ۱۰ قبل از میلاد تا ۵۴ میلادی حکمرانی می کرد) از قطعه های خیس خورده نان با شیر الاغ به عنوان ماسک صورت استفاده می نمود.
فرانسوای اول پادشاه فرانسه به توصیه یک پزشک اهل قسطنطنیه از شیر الاغ برای درمان بیماری های خود بهره می جست، او ادعا می کرد که نوشیدن شیر الاغ باعث بهبود حال او شده است.

پولین بناپارت خواهر ناپلئون با شیر الاغ حمام می گرفت. او به دلیل کمبود الاغ در آن زمان با انتقادات بسیاری مواجه شد.
در قرن نوزدهم فروشندگان الاغ با تعداد زیادی از الاغ ها در سراسر اروپا می چرخیدند و مردم را به خریدن شیر الاغ ترغیب می کردند. فقط طبقه ثروتمند می توانست از آن بنوشد. خانواده های فقیر این شیر را برای فرزندان بیمار و یا سالخوردگان از کار افتاده تهیه می کردند. در بیمارستان ها از شیر الاغ برای تغذیه نوزادان تازه متولد شده استفاده می شد.

بازاریابی برای شیر الاغ در اوایل قرن بیستم به منظور غذا دادن به کودکان یتیم خانه ها و مراکز نگهداری کودک و سالمند صورت گرفت. این رسم از ایتالیا، فرانسه، بلژیک، سوئیس و آلمان شروع شد.
موفقیت کنونی مزرعه دارانی که شیر الاغ تولید می کنند نشان می دهد که بسیاری از مردم هنوز هم بر خواص شیر الاغ باور دارند. امروزه شیر الاغ در تهیه وسایل آرایشی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد و تأثیرات ملموس و شگرفی دارد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *