افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیرینی جات را در این زمان مصرف کنید

شیرینی جات را در این زمان مصرف کنید

  • متخصص تغذیه نیز با رائو موافق است و اضافه می کند که خوردن شیرینی بعد از ناهار نیز می تواند تأثیر شگفتی بر سطح قند خون داشته باشد. او می گوید: “مصرف دسر بعد از یک غذای متعادل باعث می شود تا شما از مواد مغذی موجود در غذایتان بهره‌ی بیشتری ببرید.

 

همه‌ی افراد مصرف دسر، شیرینی، شکلات و آب‌نبات را دوست دارند. اگر کسی تا به حال به شما گفته که “من هرگز میل به شیرینی نداشته ام” به احتمال زیاد خیلی راست نمی گوید!

اگر شما هم رویای خوردن شیرینی جات را در سر دارید و روز خود را بدون این که چیز شیرینی بخورید کامل نمی دانید باید عرض کنیم که خوب جایی آمده اید…

خوب، حالا باید ببینیم که بهترین زمان برای خوردن شیرینی چه زمانی است؟

آیا بهتر است خوردن آنها را به بعد از ناهار موکول کنید؟ چرا که به شما این فرصت را می دهد که تا قبل از این که بخواهید به رختخوابتان بروید زمان کافی برای ورزش کردن و حذف کالری های اضافی داشته باشید. یا این که شاید بهتر باشد بعد از شام مصرف شود تا حس شیرینی دوستی تان بیشتر اقناع شود؟

 

بعد از ظهر لذت ببرید!

بر طبق گفته های کریستی رائو، متخصص تغذیه و مربی بهداشت، نظر اغلب کارشناسان این است که ساعت ۴ تا ۶ بعد از ظهر یا حدود یک ساعت بعد از ناهار بهترین زمان است.

رائو می گوید: اگر شما هنگام بعد از ظهر شیرینی خوردید و کمی افراط کردید، این فرصت را دارید که در سراسر بقیه‌ی روز کالری اضافه را بسوزانید.

رائو معتقد است: اما اگر درست بعد از آخرین وعده غذاییِ خود، آن را بخورید، احساس پف کردگی و ناراحتی خواهید داشت؛ البته به خاطر داشته باشید که خوردن شیرینی با معده خالی هم کار درستی نیست؛ زیرا بدن شما آن را سریع تر جذب خواهد کرد و منجر به افزایش قند خون بیشتری می شود. این افزایش قند خون ناگهانی موجب ترشح زیاد انسولین و افت قند خون چند ساعت بعد می شود که بدن را گرفتار یک سیکل معیوب می کند

شیرینی ها قند خون شما را ثابت می کنند

جکسون بلتنر، متخصص تغذیه نیز با رائو موافق است و اضافه می کند که خوردن شیرینی بعد از ناهار نیز می تواند تأثیر شگفتی بر سطح قند خون داشته باشد. او می گوید: “مصرف دسر بعد از یک غذای متعادل باعث می شود تا شما از مواد مغذی موجود در غذایتان بهره‌ی بیشتری ببرید و به ثبات قند خونتان بعد از مصرف شیرینی کمک می کند. از نظر روانی نیز، بهتر است که مصرف شیرینی را به بعد از خوردن غذا موکول کنید.”

هنگامی که دسر بلافاصله بعد غذا مصرف شود، سیگنالی ارسال می شود که کار را تمام شده می داند و احتمال این که پس از آن به مصرف خوراکی های دیگر به صورت سرپایی فکر کنید، کاهش می یابد.

به هر حال، خوردن شیرینی در ساعت ۴ تا ۶ بعدازظهر فقط به شرطی امن است که مطمئن شوید بعد از مصرف آن شروع به حرکت و فعالیت بدنی می کنید. نیاز به فعالیت آن چنانی نیست؛ حتی اگر وقت نداشتید یک پیاده روی ساده ۱۰ دقیقه ای انجام دهید.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *