افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شکستگی مفصل لگن در افراد سالمند با این پیامدها

%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%a8

  • به گفته محققان معمولا بهبود افراد پیر بعد از شکستگی لگن و بازگشت آنها به حالت قبل، تقریبا غیرمحتمل است

شکستگی لگن عارضه ای است که افراد سالمند را تهدید می کند تقریبا همه سالمندان در معرض پوکی استخوان قرار دارند و با وجود آن با کوچکترین ضربه ای دچار شکستگی استخوان لگن می شوند آن ها پس از بهبود نمی توانند مانند سابق به فعالیت بپردازند و کسانی که سابقه ورزش و فعالیت دارند شانس بیشتری برای بازیابی توان خود برای راه رفتن و بازگشت به زندگی عادی خود دارند.

مطالعه اخیر محققان نشان می دهد از هر دو فرد مسنی که دچار شکستگی لگن می شود، یک نفر به هیچ عنوان همچون گذشته فعالیت فیزیکی خود را بدست نخواهد آورد.

، سالانه تعداد زیادی از افراد مسن و سالمند به دلیل شکستگی لگن در بیمارستان بستری می شوند. به گفته محققان معمولا بهبود افراد پیر بعد از شکستگی لگن و بازگشت آنها به حالت قبل، تقریبا غیرمحتمل است و این احتمال حتی برای افراد خیلی پیر و افراد مبتلا به زوال عقل یا سایر بیماری های مزمن به مراتب کمتر است.

با وجودیکه تلاش های زیادی برای بهبود این بیماران صورت می گیرد، اما آنها معمولا بعد از بروز این واقعه به شدت ضعیف و وابسته به دیگران می شوند.

در این مطالعه ویکتوریا تانگ، سرپرست تیم تحقیق، و همکارانش شرایط فیزیکی و توانایی ۷۳۳ فرد پیرتر از ۶۵ سال را قبل و بعد از شکستگی بررسی کردند. بهبود عملکرد شرکت کنندگان براساس نحوه عملکرد مستقل آنها بعد از آسیب از لحاظ حمام کردن، لباس پوشیدن، غذاخوردن و رفتن به توالت بدون کمک دیگران بررسی شد.

به گفته ویکتوریا، «احتمال بهبود همچون قبل از شکستگی لگن، کمتر از ۵۰ درصد است. احتمال بازگشت به سطح بالای عملکرد بخصوص در افراد بالاتر از ۸۵ سال به مراتب کمتر است.»

از بین شرکت کنندگان، ۳۱ درصد به عملکرد روزانه قبلی شان بازگشتند، ۳۴ درصد و ۴۱ درصد به ترتیب قادر به حرکت و بالارفتن از پله ها همچون گذشته بودند.

اوضاع کسانی بهتر بود که قبل از جراحت و شکستگی، فعالیت فیزیکی زیادی داشتند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *