افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شناسایی علل بروز سردردهای شدید

  • براساس پژوهش‌ها این شبکه از سلول‌های عصبی سیگنال‌های درد را به طور مستقیم به بخشی از مغز که مرتبط با احساس است ارسال می‌کنند.سردرد انواع مختلف دارد و نوع شدید آن که فرد نسبت به صدا و نور تحریک می‌شود و علائمی، چون استفراغ و سرگیجه دارد میگرن نامیده می‌شود.

 

کارشناسان دانشگاه دوک به تازگی یک شبکه ناشناخته از سلول‌های عصبی در مغز را شناسایی کرده اند که سبب ارسال پیام درد به بخش احساسات مغز می‌شود، به همین دلیل سردرد شدیدترین دردی است که هرفرد تجربه می‌کند وسایر اعضای بدن تولید چنین دردی نمی‌کنند.

براساس پژوهش‌ها این شبکه از سلول‌های عصبی سیگنال‌های درد را به طور مستقیم به بخشی از مغز که مرتبط با احساس است ارسال می‌کنند.سردرد انواع مختلف دارد و نوع شدید آن که فرد نسبت به صدا و نور تحریک می‌شود و علائمی، چون استفراغ و سرگیجه دارد میگرن نامیده می‌شود.

یکی از گونه‌های بسیار شدید سردرد نورالژی تری جمینال (Trigeminal neuralgia) نام دارد که درآن یک طرف سر دچار درد شدید می‌شود؛ این سردرد حتی می‌تواند سبب انقباض عضله‌های سر و گرفتگی صورت شود.

اسکن رنگی از مغز مبتلایان به سردرد‌های شدید نشان دادن است که منطقه آمیگدال مغز آن‌ها دچار تحریک شده است؛ منطقه آمیگدال مغزی مرتبط با احساس و عاطفه است.

براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای جلوگیری از بروز سردرد و میگرن احساس‌های منفی و اتفاق‌های تلخ را از ذهن خود پاک کنند، از استرس و فشار‌های عصبی دوری کنند، در زمان سردرد مواد غذایی خنک مانند آب یا بستنی میل کنند.

ازاقامت در مکان‌هایی که تابش نور مستقیم و شدید دارند یا از لامپ‌های LED و چشمک زن درآن‌ها استفاده شده است خودداری کنند.
در زمان سردرد در مکانی تاریک، خنک و بدون صدا استراحت کنند، ازنوشیدن نوشابه‌های گازدار یا حاوی کافئین خودداری کنند

با رعایت این راهکار‌ها بروز سردرد کاهش پیدا می‌کند

سردرد به جز احساس‌های منفی و نگران کننده به عامل هایی، چون سن، دگرگونی‌های هورمونی به ویژه در بانوان یائسه، بالا بودن فشارخون، ضعف قدرت بینایی، بارداری، آرتروز و گرفتگی عضله‌های گردن، جنسیت، تغذیه، فشارکاری، سابقه بیماری، استرس، مصرف برخی دارو‌ها و حتی ابتلا به سرطان مغز نیز بستگی دارد ودر صورت تداوم این درد و مزمن شدن آن فرد باید به پزشک متخصص مراجعه کند.

دربرخی موارد سردرد می‌تواند بر قدرت بینایی افراد اثر بگذارد وسبب نابینایی وکم بینایی درآن‌ها شود و کارشناسان امیدوارهستند براساس این یافته‌ها بتوانند روش‌های جدیدی برای کنترل و جلوگیری از بروز سردرد در افراد بیابند.

سردرد یکی از بیماری‌های شایع درجهان است و همه ساله سبب مصرف بیش از حد مسکن و دارو‌های کنترل کننده درد درجهان توسط افراد می‌شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *