افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شناخت آنزیمی که در بروز سرطان نقش دارد

شناسایی آنزیمی که در بروز سرطان کولون نقش دارد

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان مجموعه‌ای از ۲۰ آنزیم را که در تغییر نوع خاصی قند موسوم به GalNAc-type O-glycosylation نقش دارند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و انواع مختلفی از پروتئین‌ها را شناسایی کردند.
این آنزیم‌ها که با عنوان GalNAc –Ts شناخته می‌شوند، در بافت‌های مختلف یافت می‌شوند، اما عملکرد آن‌ها به درستی مشخص نیست. محققان دریافتند یکی از این آنزیم‌ها که GalNAc-T6 نام دارد در بافت کولون سالم وجود ندارد؛ اما در سلول‌های سرطانی کولون به وفور یافت می‌شود.
به همین علت برای درک عملکرد این آنزیم با استفاده از فناوری CRISPR/Cas سلول‌های سرطانی کولون را با استفاده از GalNAc-T6 و بدون آن شبیه‌سازی کردند تا نقش این آنزیم را دریابند. در نتیجه این اقدام توانستند پروتئین‌هایی را که آنزیم موجب اتصال مولکول‌های قند به آن‌ها می‌شود، شناسایی کنند.
مرحله بعدی تحقیقات این است که علت سرطانی شدن سلول‌ها در اثر اتصال مولکول‌های قند به آن‌ها مشخص شود. محققان امیدوارند با شناسایی دقیق نقش این آنزیم‌ها و تاثیرات مولکول‌های قند بر سلول‌ها بتوانند ابزارهای کارآمدی را برای تشخیص زودهنگام سرطان و داروهای موثرتری را برای درمان آن بسازند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *