افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شلغم را بخارپز کنیم یا آب پز کدام بهتر است ؟

10523222_814589785257994_2925291300365536344_o
سید علی کشاورز متخصص تغذیه می گوید خوردن شلغم می تواند مانع سرماخوردگی شود و یکی از بهترین خوردنی ها برای پیشگیری از سرماخوردگی و همچنین درمان سرماخوردگی مصرف شلغم است و توصیه می کنیم که شلغم را در سبد غذایی خود و خانواده قرار دهید .
سید علی کشاورز گفت : برای درمان سرماخوردگی مصرف مایعات گرم،‌ انواع سوپ و آش توصیه می‌شود که شیر و چای در این میان تأثیر بیشتری دارد و خوردن میوه هم به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف آن در تقویت سیستم ایمنی تاثیر زیادی دارد .
این متخصص تغذیه اضافه کرد افرادی که بیشتر از بقیه میوه مصرف می‌کنند، کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند، افزود: مصرف شلغم در زمان سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود و بخور آن هم برای باز شدن سینوس‌ها و رفع گرفتگی بینی مؤثر است.
این متخصص تغذیه گفت: شلغم سرفه را تسکین می‌دهد و آب شلغم نیز قند خون را پایین می‌آورد همچنین افراد در صورتی که گلو درد دارند، قرقره آب پخته شلغم برای آنها توصیه می‌شود.
کشاورز ادامه داد: بهترین شیوه برای تهیه شلغم که ویتامین و خواص درمانی آن حفظ شود، بخارپز کردن آن است. در این شرایط تمام خواص درمانی شلغم حفظ می شود. در حقیقت این روش در مقایسه با آب پز شدن شلغم بهتر است زیرا هنگام آب پز شدن بخشی از خواص درمانی شلغم که مانع از ابتلای مصرف کننده به سرطان می شود از شلغم خارج می‌‌شود.
وی خاطر نشان کرد: مصرف انواع سبزی و میوه به ویژه به صورت پخته، کمک می‌کند تا سرماخوردگی زودتر رفع شود و طول دوره درمان کاهش یابد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *