افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شایع ترین عامل ناباروری زوجین

  • رشد عفونت ها، تغییر سبک زندگی، کاهش تحرک، چاقی،  بسته شدن لوله های رحمی و پوشش لباس های تنگ از جمله مهمترین دلایل ناباروری در زنان و مردان به شمار می رود.

 

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: سن شایع ترین عامل ناباروری در زوجین است و در حالی که بهترین سن بارداری بین ۲۰ تا ۳۰ سال می باشد؛ اما افزایش سن ازدواج موجب ایجاد اختلال در بارداری شده است.

دکتر نیره خادم در خصوص مشکل ناباروری زوجین اظهار داشت: در تعریف ناباروری باید گفت زوجینی که در مدت یک سال پس از ازدواج با وجود داشتن رابطه جنسی بدون پیشگیری موفق به باروری نشوند با مشکل ناباروری رو به رو هستند.

وی ادامه داد: از نظر شیوع ناباروری در شهر مشهد می توان گفت ۱۵ تا ۲۰ درصد زوجین با این مشکل مواجه هستند که شایع ترین علت ناباروری این زوجین سن بالای زوجین در هنگام ازدواج است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: رشد عفونت ها، تغییر سبک زندگی، کاهش تحرک، چاقی،  بسته شدن لوله های رحمی و پوشش لباس های تنگ از جمله مهمترین دلایل ناباروری در زنان و مردان به شمار می رود.

دکتر خادم اظهارداشت: در میان دلایل عنوان شده ،سن و  سبک زندگی از مهمترین دلایلی است که مانع از فرزندآوری زوجین می شود؛ اما هیچ تضمینی نیز وجود ندارد که با رعایت این موارد نیز زوجین باردار شوند.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: بهترین سن برای بارداری بین ۲۰ تا ۳۰ سال است و در نهایت تا ۳۵ سالگی نیز امکان داشتن بارداری موفق وجود دارد؛ اما بلا فاصله پس از ۳۵ سال ذخایر تخمدانی زن رو به کاهش می گذارد و مشکلات خاص خود را جهت باردار شدن ایجاد می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شایع ترین دلیل ناباروری در مردان را ضعیف بودن اسپرم ها دانست و ادامه داد: برای مردان نشستن های طولانی مدت به دلیل داشتن شغل هایی که موجب نشستن های طولانی مدت می شود و داشتن پوشش لباس های تنگ در زمینه باروری ایجاد مشکل می کند.

دکتر خادم به پوشش لباس های تنگ و علاقه برخی جوانان در داشتن این نوع پوشش اشاره کرد و گفت: داشتن چنین پوشش هایی مانع از وجود جریان هوا و ایجاد اختلال در جریان عروقی اندام تناسلی می شود.

مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توصیه ای که برای داشتن بارداری راحت و به موقع برای زوجین وجود دارد باردار شدن در سال اول زندگی پس از ازدواج است و بهتر است در این مدت زوجین مانع از بارداری نشوند.

وی بیان داشت: بر اساس آمار موجود از شش ماهه ابتدایی سال ۹۶ از مرکز ناباروری میلاد؛ پنج هزار ویزیت در خصوص ناباروری انجام شده است که از این تعداد چهار هزار ویزیت مختص زنان و بیش از هزار ویزیت اختصاص به مردان داشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: در این مدت چهار هزار و ۶۰۰ سونوگرافی برای خانم های نابارور و حدود ۵۰۰ IUI و هزارIVF نیز انجام شده است.

دکتر خادم تاکید کرد: از مجموع هزار IVF  انجام شده ۴۰۰ عمل تخمک کشی و ۶۰۰ عمل جهت انتقال جنین تازه و فریز شده انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حمایت برنامه تحول نظام سلامت از زوجین نابارور اشاره کرد و اظهار داشت: از هنگام اجرای این طرح هزینه اعمال باروری برای زوجین کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی داشته است که این مهم موجب افزایش مراجعه کنندگان جهت درمان شده است.

وی در پایان گفت: مدت زمانی که زوجین باید برای باردار شدن در صورت استفاده از روش های بارداری طی کنند بین یک ماه تا ۴۵ روز است که در مجموع فعالیت های صورت گرفته حدود ۴۰ درصد زوجین به موفقیت دست پیدا کرده اند.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *