افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سیب میوه شادی بخش است

apples-health-benefits2

  • سیب در متون طب سنتی ایران به نام تفاح آمده است. این میوه که در تمام فصول قابل دسترسی است فواید متنوعی دارد.به گفته وی سیب دارای عطریت و لطافت است و به همین دلیل مفرح  (شادی بخش) و دارای آثار قلبی است

 

 محبوبه ابریشم کار، دانشجوی دکتری تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره فالوده سیب، اظهار داشت: سیب در متون طب سنتی ایران به نام تفاح آمده است. این میوه که در تمام فصول قابل دسترسی است فواید متنوعی دارد. به گفته وی سیب دارای عطریت و لطافت است و به همین دلیل مفرح  (شادی بخش) و دارای آثار قلبی است، همچنین سبب بهبود عملکرد مغز و کبد می‌شود. دانشجوی دکتری تخصصی طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: به طور خاص برای معده مفید است و سبب اصلاح اشتها و رفع عطش کاذب می شود. ابریشم کار بیان داشت: سیب پخته برای سرفه‌های خشک بسیار موثر است، در درمان وسواس، افسردگی، لاغری مفرط و تب بکار می‌رود. وی اضافه کرد: مربای شکوفه آن در تقویت اعضای بدن  موثر است. اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه، ارزان، بی دردسر و مناسب برای تمام سنین و مزاج‌ها هستید، توصیه ما به شما فالوده سیب است.
روش تهیه فالوده سیب:
پس از پوست کندن سیب آن را رنده کرده و با مقداری گلاب یا عرق بیدمشک و یک قاشق عسل بهم می‌زنیم تا کاملا مخلوط شود. می‌توان به ضرورت‌های خاص به آن زعفران یا عرق کاسنی شاهتره یا تخم خرفه اضافه کرد.
منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *