افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سیگارهای الکترونیکی باعث سیگاری شدن نوجوانان می شود

1

 

 

  • سیگار الکترونیکی اولین بار در سال ۲۰۰۳ و در کشور چین تولید شد اما امروزه در نقاط مختلف جهان فروخته می شود و میلیون ها مصرف کننده دارد.

یک مطالعه نشان می دهد، سیگارهای الکترونیکی ( E Smok ) مانع از سیگار کشیدن نوجوانان نمی شوند بنابراین هرنوع تبلیغاتی دراین زمینه علمی و واقع بینانه نیست.

دکتر لورن دوترا و دکتر استانتون گلانتز از مرکز تحقیقات توتون دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا گفت: سیگارهای الکترونیکی به تقلید از سیگارهای معمولی، یک افشانه گرم نیکوتن ارائه می دهند.با این وجود سیگارهای الکترونیکی با طعم های توت فرنگی، شیرین بیان و شکلات به نوجوانان عرضه می شود.

در این مطالعه محققان با بررسی اطلاعات ۱۷ هزار و ۳۵۳ دانش آموز دوره راهنمایی و دبیرستان متوجه شدند: نوجوانانی که دست کم یک نخ سیگار الکترونیکی کشیده بودند و اکنون از این سیگارها می کشند خطر کشیدن سیگارهای معمولی در انها بیشتر است.

این مطالعه نشان داد: نوجوانانی که سیگارهای الکترونیکی استعمال کرده بودند تمایل آنها برای کشیدن سیگار معمولی بیشتر است.

محققان در مقاله خود نوشتند: در حالیکه ماهیت این مطالعه به ما اجازه نمی داد که بررسی کنیم آیا بیشتر جوانان سیگار کشیدن را با سیگارهای معمولی آغاز کرده اند و بعد به کشیدن سیگار الکترونیکی روی آوردند یا بر عکس، اما نتیجه مطالعه نشان داد که سیگارهای الکترونیکی موجب دلسردی جوانان از کشیدن سیگارهای معمولی نمی شود.

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی وسیله ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه سازی می کند.

این سیگار بخارات خاصی تولید می کند که بو، طعم، مزه و احساس کشیدن سیگار واقعی را به مصرف کننده می دهد اما زیان های سیگار واقعی را نداشته یا این زیان ها را به حداقل می رساند.

سیگار الکترونیکی اولین بار در سال ۲۰۰۳ و در کشور چین تولید شد اما امروزه در نقاط مختلف جهان فروخته می شود و میلیون ها مصرف کننده دارد.

در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در مورد فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی وضع شده است.

این سیگار الکترونیکی در حال حاضر به صورت اینترنتی و به قیمتهای ۶۴ و ۱۴۹ دلار و در سه مدل شبیه به سیگار، سیگار برگ و پیپ عرضه می شود.

این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

 

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *