افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سیاتیک چیست آیا بدون جراحی درمان می شود ؟

 

  • استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: افرادی که درد سیاتیک دارند نسبت به افرادی که فقط در ناحیه کمر درد دارند از عمل جراحی بیشتر سود می‌برند البته این بدان مفهوم نیست که هر فردی با داشتن درد سیاتیکی باید عمل کند.

اگر به طور ناگهانی شروع به احساس درد در پشت یا لگن تا پشت ران کردید  که با فشار دادن بر روی  عصب سیاتیک  دردداشته باشد. این وضعیت به عنوان سیاتیک شناخته شده است.سیاتیک ممکن است گرفتگی عضلات پا باشد ممکن است درد داشته باشد، به ویژه هنگامی که شما نشسته، عطسه یا سرفه میکنید. همچنین  ممکن است  احساس “سوزن و سوزن” بی حسی یا سوزش در پایین پا داشته باشید

متخصص ارتوپدی گفت: افرادی که درد سیاتیک دارند نسبت به افرادی که فقط در ناحیه کمر درد دارند از عمل جراحی بیشتر سود می‌برند البته این بدان مفهوم نیست که هر فردی با داشتن درد سیاتیکی باید عمل کند.

احسان فلاح در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت:‌ بسیاری از افرادی که اولین بار به واسطه درد کمر به پزشک مراجعه می‌کنند حتی نیاز به عکس و MRI هم ندارند چرا که درد کمر آنها ناشی از دردهای مکانیکی است.

متخصص ارتوپدی گفت: دردهای کمر به دو دسته مکانیکی و التهابی تقسیم می‌شود؛ درد مکانیکی دردهایی است که بیمار با فعالیت به آن دچار می‌شود. درد هنگام کار افزایش می‌یابد و با استراحت کاهش؛ حتی چنین افرادی شب‌ها موقع خواب درد ندارند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: دردهای التهابی به فعالیت فرد ارتباط ندارند و دردهای مداومی هستند که حتی شب‌هنگام موقع خواب نیز احساس می‌شود و بیماری‌های سیستمیک نیز در آن مطرح است.

فلاح افزود: بیشتر دردهایی که اکثر افراد جامعه با آن مواجه هستند دردهای مکانیکی است.

وی ادامه داد: عده‌ای از افراد که دردشان به پاها و زیر زانو انتشار پیدا می‌کند به سیاتیک دچار هستند که به آن درد انتشاری می‌گویند که می‌تواند در زمینه‌ دیسک کمری باشد.

متخصص ارتوپدی تصریح کرد: دسته دیگر دردها دردهای ارجاعی هستند که در اطراف ران و باسن احساس می‌شود و دسته سوم دردهایی است که در ناحیه خود کمر دیده می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد: افرادی که درد سیاتیک دارند نسبت به افرادی که فقط در ناحیه کمر درد دارند از عمل جراحی بیشتر سود می‌برند البته این بدان مفهوم نیست که هر فردی با داشتن درد سیاتیکی باید عمل کند.

وی به روش‌های غیر جراحی مناسب اشاره داشت و گفت: تغییر سبک زندگی، کاهش وزن، انجام حرکات ورزشی، فیزیوتراپی، درمان دارو و در موارد طب سوزنی می‌تواند در کاهش درد مؤثر واقع شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *