افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سکته مغزی چیست و چه علائم و عوارضی دارد ؟

 

 

  • یکی از علل متداول سکته مغزی ضخیم و سخت شدن دیواره رگ های خونی است. پلاکت های ساخته شده از چربی، کلسیم، کلسترول و … انعطاف رگ های خونی را از میان می برند. لخته خون ممکن است سبب مسدود شدن رگ خونی غیر قابل انعطاف و بروز سکته مغزی ایسکمیک شود. عامل اصلی سکته مغزی هموراژیک در اکثر موارد عدم درمان فشار خون بالا است که سبب انفجار رگ خونی ضعیف می شود.

سکته مغزی یک بیماری است که در آن سلول های مغز به طور ناگهانی به دلیل فقدان اکسیژن  از بین می روند. این می تواند توسط انسداد  جریان خون، و یا پارگی عروق است که تغذیه مغز ایجاد می شود. ممکن است بیمار به طور ناگهانی توانایی صحبت کردن نداشته باشد ، ممکن است مشکلات حافظه وجود داشته باشد ، و یا یک طرف بدن می تواند  فلج شود.

از جمله بیماری‌هایی است که هیچ وقت از باورهای غلط مصون نمانده است. بسیاری تصور می‌کنند این بیماری فقط سراغ افراد سالخورده می‌رود، اما بهتر است بدانیم که امروزه قریب به ۱۵ درصد مبتلایان به سکته مغزی، کمتر از ۵۰ سال دارند. ولی چرا اکثر افراد مبتلا به سکته مغزی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند؟

پیشگیری از سکته مغزی

سیگار نکشید و از افرادسیگاری دوری کنید.
درصورت بالابودن کلسترول خونتان، آنرا تحت درمان قرار دهید.
غذاهای حاوی مقادیر پایینی از چربی اشباع ، چربی ترانس، کلسترول و نمک را مصرف کنید .
از لحاظ جسمانی فعال باشید .
داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
وزن خود را کنترل نمایید .
در صورتیکه دچار دیابت (بیماری قند خون) هستید، قند خون خود را کنترل کنید .

 

علت بروز سکته مغزی

یکی از علل متداول سکته مغزی ضخیم و سخت شدن دیواره رگ های خونی است. پلاکت های ساخته شده از چربی، کلسیم، کلسترول و … انعطاف رگ های خونی را از میان می برند. لخته خون ممکن است سبب مسدود شدن رگ خونی غیر قابل انعطاف و بروز سکته مغزی ایسکمیک شود. عامل اصلی سکته مغزی هموراژیک در اکثر موارد عدم درمان فشار خون بالا است که سبب انفجار رگ خونی ضعیف می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *