افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سوالات مهم درباره شایعات پوستی

شایعات پوستی از جمله مشکلی است که افراد با آن مشکل دارند و نمی دانند کدام راست است و کدام دروغ!!«پوست»، خارجی ترین بخش بدن است که در ظاهر، ظریف و آسیب پذیر به نظر می رسد، اما واقعیت این است که پوست سالم در صورت کارآیی مناسب، یکی از مهم ترین سدهای دفاعی بدن در برابر میکروب ها است. پس حفظ سلامت پوست، ضامن حفظ سلامت اعضای داخلی بدن نیز می باشد. در همین راستا، در مطلب امروز می خواهیم به ده سوال بسیار رایج درباره مشکلات پوستی، پاسخ بدهیم.

۱- کی می توانم از کرم های صورت استفاده کنم؟
هنگامی که به سن ۱۶ سالگی رسیدید، باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. آن ها پوست شما را از آفتاب، باد، سرما و از آلودگی های محیطی حفظ می کنند و حاوی مواد مغذی هستند که پوست را کاملا مرطوب می کنند.

۲- یک کرم چرب می تواند باعث زدن جوش شود؟
بله، گاهی اوقات یک کرم پوستی چرب می تواند تشکیل جوش های چرکی را تحریک کند. به همین دلیل بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بدانید چه کرمی برای پوست شما مناسب است.

۳- تفاوت بین کرم شب و روز چیست؟
تفاوت اصلی بین کرم شب و روز این است که کرم های روز سبک تر از کرم های شب هستند. کرم های روز آسان تر جذب پوست می شوند و بعنوان پایه آرایش مناسب هستند. کرم های شب حاوی اجزای مغذی تری هستند و اغلب لکه های چربی براق روی پوست باقی می گذارند.

۴- آیا صابون برای پوست بد است؟
صابون برای پوست صورت بد است، اما امروزه فرآورده های بسیاری وجود دارند که اختصاصا برای پوست ظریف صورت طراحی می شوند. آن ها حاوی اسانس های روغنی، پروتئین ها، کلاژن و اجزاء نرم کننده هستند.

۵- چه چیزی باعث آکنه می شود؟
عوامل متعددی با بروز آکنه مرتبطند، مثل تغییرات هورمونی، استرس، غدد بیش فعال، باکتری ها در منافذ پوست و…

۶- چطور می توان از شر زخم های ناشی از آکنه رهایی پیدا کرد؟
زخم های آکنه که «ماکول» نامیده می شوند می توانند برای چند سال باقی بمانند. در برخی موارد این زخم ها تنها روی سطح پوست هستند و می توانند به آسانی با داروهای مناسب درمان شوند. در موارد دیگر، آکنه زخم های عمیق تر را به جا می گذارد که اغلب می توانند با روش های «درم ابریشن» یا پیلینگ های شیمیایی تحت نظر پزشک متخصص پوست محو شوند.

۷- جوش های پشت بدن را چگونه درمان کنیم؟
هنگامی که پوست پشت بسیار چرب باشد، جوش ها و دمل های چرکی کوچکی ممکن است تشکیل شوند. ضروری است که بصورت منظم، پشت را تمیز کنید.

۸- هر چند وقت یک بار باید کرم صورت خود را عوض کنم؟
شما بسته به فصل باید کرم های مختلفی را بکار برید. در طی ماه های تابستان یک کرم مرطوب کننده با ضدِ آفتاب با SPF۳۰ بکار برید، در طی زمستان یک کرم مغذی با اجزای محافظ بر علیه سرما و باد با SRF۱۵ یا بیشتر بکار برید.

۹- اگر پوست من خیلی چرب باشد، باید زیر آرایش کرم مرطوب کننده بکار برم؟
بله، مرطوب کننده ها از پوست حمایت کرده و به آن آرامش می دهند. اگر آرایش شما در عرض چند ساعت از بین می رود، یا به سختی روی پوست پخش می شود، این بدان معنی است که احتمالا پوست شما به مرطوب کننده بیشتری نیاز دارد.

۱۰- چطور می توانم از شر دانه های سرسیاه روی صورتم، خلاص شوم؟
متاسفانه جهت کاهش اندازه منافذ پوستی و دانه های سرسیاه کار زیادی نمی توانید انجام دهید، اما می توانید میزان کثیفی و چربی را که در آن ها گیر می کند و علت اصلی تشکیل دانه های سرسیاه است را به حداقل برسانید. دانه های سرسیاه هنگامی که آرایش، کثیفی و روغن در منافذ پوستی گیر می کنند تشکیل می شوند. شما باید فقط فراورده های بدون چربی را برای پوست خود بکار برید و صورت تان را دو بار در روز با یک اسکراب دانه دار بشویید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *