افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سه شایع اشتباه درباره پیاده روی

hhs3436

  • محققان طی تحقیق ۶ ساله بر روی نزدیک به ۵۰۰۰۰ داوطلب دریافتند که دویدن فشار خون را تا ۴.۲ درصد، کلسترول را تا ۴.۳ درصد، دیابت را تا ۱۲ درصد و بیماری قلبی را تا ۵ درصد کاهش داد.

داشتن برنامه منظم پیاده‌روی که باعث می‌شود به اهدافتان برسید –فرقی نمیکند که این هدف کاهش وزن باشد، یا کم کردن میزان استرس یا پائین آوردن میزان فشار خون– همه و همه به پیاده‌روی محض ارتباط پیدا نمی‌کند. آنچه در ذهن شما می‌گذرد هم اهمیت فراوان دارد. گاهی پیش می‌آید که برخی چیزهای خاص را باور کرده یا چیزهایی درباره پیاده‌روی به خود می‌گوییم و اصلا متوجه نمی‌شویم که تأثیر منفی بر روی اهداف ما دارد. در اینجا به برخی از شایع‌ترین باورهای غلط در این زمینه اشاره می‌کنیم.
باور غلط: پیاده‌روی باید نوعی ورزش باشد
خب، شکی نیست که پیاده‌روی ورزش فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود – در واقع ضربان قلب شما را تشدید کرده، کالری‌ها را سوزانده، میزان استرس را کم کرده و خیلی اثرات مهم دیگر به دنبال دارد. اما تله‌ای که اکثر افراد ممکن است در آن گرفتار شوند این است که حتما باید این کار را با شدت تمام و کامل انجام داد و اگر زمان کافی نداشته باشند تا ۳۰ یا ۶۰ دقیقه بدوند، در کل دیگر پیاده‌روی نمی‌کنند. پیشنهاد ما این است که مثلا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی را به سه ۱۰ دقیقه آن هم در جاهای مختلف تقسیم کنید، با این کار می‌توانید به طور مختصر میزان سوزاندن کالری و ضربان قلب‌تان را بالا ببرید.
باور غلط: باید در روز ۱۰۰۰۰ قدم بردارید
برخی از مردم با داشتن یک هدف انگیزه پیدا میکنند، اما ممکن است در تعدادی از افراد این مسئله نتیجه معکوس داشته باشد. در پایان روز، ممکن است حساسیت به خرج دهید تا ببینید چند قدم برداشته‌اید و این مسئله می‌تواند تأثیر عمیقی بر انگیزه‌تان بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد در شرایطی که ۱۰۰۰۰ قدم در روز منجر به پیشرفت چشمگیری در شاخص حجم بدن (BMI) و حساسیت انسولین شما می‌شود، داشتن هدف افزایش تعداد قدم‌ها تنها حدود ۲۰۰۰ قدم بیشتر – حتی اگر هنوز به حد ۱۰۰۰۰ قدم در روز نرسیده باشید – هم مزایای زیادی برای BMI داشته و خطر دیابت را کم می‌کند.
باور غلط: پیاده‌روی به اندازه آهسته دویدن، مؤثر نیست
اگر فکر کنید که پیاده‌روی همواره به لحاظ تأثیرگذاری یک‌قدم عقب‌تر از آهسته دویدن است، شاید بخش زیادی از تلاش هایتان بر باد برود و با شکست روبرو شوید. پیاده‌روی نه تنها به اندازه دویدن آهسته، خوب و مفید بوده در پاره‌ای موارد از آن هم مؤثرتر است. محققان طی تحقیق ۶ ساله بر روی نزدیک به ۵۰۰۰۰ داوطلب دریافتند که دویدن فشار خون را تا ۴.۲ درصد، کلسترول را تا ۴.۳ درصد، دیابت را تا ۱۲ درصد و بیماری قلبی را تا ۵ درصد کاهش داد. از سویی پیاده‌روی هم خطرفشار خون بالا را تا ۷.۲ ، کلسترول بالا را تا ۷ درصد، دیابت را تا ۱۲.۳ و بیماری قلبی تا ۹ درصد کاهش دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *