افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سه راهکار برای مقابله با بد خوابی

  • افراد باید بار دیگر یاد بگیرند تا بتوانند پیش از خواب،‌ عوامل محرک را ساکت کنند، چیزی که به آن تمرینات شل‌سازی عضلات گفته می‌شود. شما نمی‌توانید یک بار بروید باشگاه و انتظار داشته باشید که اندام‌تان عالی شود.

 

ساعت ۲:۳۰ نصف شب است و شما هنوز نخوابیده‌اید. الان تقریبا ۳ ساعت است که در رختخواب بیدارید. آرزو می‌کنید که ای کاش شب قبل تا دیروقت بیدار نمی‌ماندید؟ باید به شما بگوییم که مشکل بیداری‌های مکرر وسط خواب دارید: اختلالی که باعث می‌شود در طول شب ساعت‌ها بیدار بمانید. تحقیقات نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از افرادی که این مشکل را دارند حدود یک ساعت طول می‌کشد تا بخوابند. البته استرس یکی از عواملی است که باعث بیدار ماندن شما می‌شود، اما رفتارهای دیگری هم هستند که وقتی در خواب عمیق هستید، می‌تواند مسبب این اختلال شود. برای پیشگیری از این اختلال، به این راهکارها عمل کنید.
شل‌سازی عضلات
افراد باید بار دیگر یاد بگیرند تا بتوانند پیش از خواب،‌ عوامل محرک را ساکت کنند، چیزی که به آن تمرینات شل‌سازی عضلات گفته می‌شود. شما نمی‌توانید یک بار بروید باشگاه و انتظار داشته باشید که اندام‌تان عالی شود. شل کردن عضلات هم همینطور است. برخی رفتارهای عادی که منجر به استرس می‌شود مانند نوشیدن الکل، قهوه، تماشای تلویزیون و ورزش کردن همه و همه مخل خوابیدن است.
انجام نرمش‌های جنسی
وقتی دچار استرس هستید، واکنش‌های «جنگ و گریز» نیازمند نرمش خواهد بود. بهترین راه برای خلاص شدن از شر استرس این است که ببینید چه می‌خواهید. متخصصان توصیه می‌کنند که رابطه‌ی جنسی بهترین گزینه برای بازگرداندن شما به روال خواب است. علت اینکه مردان بعد از رابطه‌ی جنسی می‌توانند به راحتی بخوابند این است که مغزشان حین رابطه‌ی جنسی هورمونی به نام دوپامین ترشح می‌کند که مسکن است.
بیدار شدن
سعی کنید زیاد به تخت‌خوابتان وابسته نباشید، به جای لم دادن و کش دادن خود در تختخواب، تلاش کنید که بخوابید، اگر هنوز بعد از ۳۰ دقیقه خوابتان نبرده بیدار شوید و کاری انجام دهید. مثلا یک لیوان شیر یا آب بخورید.
منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *