افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سنگ کلیه را خرد کنید با این مواد غذایی

  • آب آشامیدنی یکی از بهترین عناصر برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می باشد. بیشتر پزشکان تاکید می کنند که روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

 

سنگ کلیه چیست ؟

سنگ کلیه نوعی از کانی ها و نمک های بلورین هستند که ممکن است به علت کم آبی تشکیل شده باشند.

سنگ ها زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی و نمک، رسوب های سختی را ایجاد کرده باشند. این مواد معدنی بیشتر اگزالات کلسیم می باشند که در کلیه به شکل کریستال و رسوبات بسیار سخت در می آیند.

کم آبی یکی از عوامل بسیار مهم در تشکیل سنگ کلیه می باشد. زمانی که بدن با بحران کم آبی مواجه می شود، ترکیبات مواد معدنی و نمک در تماس با یکدیگر قرار می گیرند و آهسته آهسته به یکدیگر می چسبند و ایجاد رسوبات سفت و سختی می کنند که به سنگ های بسیار ریز تبدیل می شوند.

سنگ های کوچکی که در کلیه ها ایجاد می شوند، می توانند با ادرار به راحتی دفع شوند ولی مشکل بر سر سنگ های متوسط یا بزرگ است که حرکت آن ها در مجاری ادراری و دفع آن ها بسیار دردناک بوده و نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.

درمان های خانگی برای سنگ کلیه

درمان های خانگی یکی از بهترین راه های پیشگیری و درمان سنگ کلیه می باشد. اما قبل از مصرف هر گونه دارو با پزشک خود مشورت کنید.

چرا که بسیاری از آنتی بیوتیک ها، دیورتیک ها، داروهای کبدی و حتی داروهای گیاهی می توانند خاصیتی عکس داشته باشند و نه تنها مشکل را درمان نکنند بلکه سبب بروز بیماری دیگری نیز شوند.

آب بنوشید

آب آشامیدنی یکی از بهترین عناصر برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه می باشد. بیشتر پزشکان تاکید می کنند که روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

البته نوشیدن دوازده لیوان آب در طی روز نیز می تواند به کاهش رشد رسوبات در کلیه بسیار کمک کند.

آب لیموی طبیعی مصرف کنید

لیمو حاوی سیترات است که سیترات نوعی ترکیب بسیار مناسب جهت تجزیه رسوبات کلسیم می باشد.

دو لیوان آب لیمو در صبح به صورت ناشتا در شکستن سنگ ها و ریزتر شدن آن ها بسیار موثر است. برای درمان سنگ کلیه حتما آبلیمو را امتحان کنید تا معجزه آن را ببینید!

ریحان را با سبزیجات دیگر میل کنید

ریحان حاوی ترکیبی شناخته شده است  که جهت کمک به تثبیت سطوح اسید اوریک بسیار موثر واقع می شود. اسیداوریک یکی از عناصر موثر در تشکیل سنگ کلیه می باشد.

ریحان میزان زیادی اسید استیک نیز دارد که در نابود کردن سنگ کلیه موثر می باشد.

یک قاشق چای خوری عصاره ریحان در طی روز می تواند از بروز سنگ کلیه پیشگیری به عمل آورد.

سرکه سیب بهترین سرکه

 

سرکه سیب هم از جمله مایعاتی است که میزان بالایی اسید سیتریک دارد و این می تواند در درمان سنگ کلیه موثر واقع شود.

دو قاشق سرکه سیب را با ۲۲۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید و میل کنید. این نوشیدنی علائم بروز سنگ کلیه را کاهش داده و از رشد رسوبات و سنگ های موجود در کلیه پیشگیری می کند.

این مخلوط را می توانید چندین مرتبه در طی روز میل کنید و البته مصرف آن قبل از غذا بسیار موثر تر است.

گوجه فرنگی را آب گیری کنید

آب گوجه فرنگی در حذف مواد معدنی و نمک از دستگاه مجاری ادرار بسیار موثر است. آب گوجه از کریستال شدن رسوبات موجود در کلیه جلوگیری می کند. در حقیقت آب گوجه فرنگی خطرات ناشی از سنگ کلیه را کاهش می دهد.

آب گوجه فرنگی حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان است که کمک می کند تا نمک و مواد معدنی موجود در مجاری ادراری از بین برود.

آب کرفس

کرفس حاوی آنتی اکسیدان و همچنین ترکیبات شناخته شده برای افزایش ادرار است. تکه های کرفس را به طور منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید تا از بروز سنگ کلیه پیشگیری کرده باشید.

یک الی دو ساقه کرفس را آب گیری کنید و در طی روز میل کنید. کرفس در درمان سنگ کلیه معجزه می کند.

رژیم های موثر

غذاهایی که میزان بالایی قند، نمک، چربی دارند خطر تشکیل رسوب در کلیه را تشدید می کنند. همچنین بد نیست بدانید که اگر اضافه وزن دارید کاهش یک باره وزن برای سنگ کلیه می تواند بسیار خطرناک باشد.

مردان بیشتر از زنان به سنگ کلیه دچار می شوند. تقریبا ۶/۱۰ درصد از مردان در معرض سنگ کلیه قرار دارند در حالی که زنان فقط ۱/۷ درصد در معرض این بیماری هستند. بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های کلیوی، بیماری های کرون در افزایش بروز سنگ کلیه بسیار تاثیر گذار هستند.

در صورتی که دارو نیز مصرف می کنید بهتر است بدانید، مصرف داروهایی مانند دیورتیک ها، داروهای ضد تشنج، آنتی اسیدها مبتنی بر کلسیم می توانند خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش دهند.

چه غذاهایی برای بیماران سنگ کلیه ممنوع است

مصرف چند ماده غذایی برای افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند بسیار خطرناک و مضر است.

غذاهایی مانند اسفناج، بادام، ریواس، بامیه، چغندر قند، سیب زمینی سرخ شده، کره بادام زمینی را باید از رژیم غذایی خود حذف کنند تا کلیه آن ها در معرض خطر قرار نگیرد.

در صورتی که درد شدیدی در ناحیه اندام های تناسلی خود داشتید یا سابقه دفع سنگ کلیه دارید به پزشک مراجعه کنید. پزشک در این مواقع با کنترل تب و لرز، حالت تهوع، ادرار خون آلود و پارامترهای دیگر از کلیه های شما مراقبت به عمل خواهد آورد. بسیاری از سنگ های کلیه با استفاده از مایع درمانی و داروهای ضد درد قابل درمان هستند.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *