افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلولیت چیست و چگونه از بین می رود ؟

 

 

  • درمان قطعی و معجزه آفرینی برای سلولیت وجود نداره، اما راه های زیادی با استفاده از درمان های مکانیکی مثل لیپوساکشن، انرومولوژی، لیپولیز و یا از موادی که به صورت موضعی استفاده میشن و به دفع ضایعات و باز کردن بافت ها کمک می کنن (مثل کافیین داخل قهوه، یا منتول موجود در نعنا)، یا استفاده از ترکیبات سوزاننده وجود داره.

خیلی از آدمها با بالا رفتن سن یا وزنشون، کم کم تغییراتی رو توی پوستشون احساس می کنن. تغییراتی که میخوایم ازشون حرف بزنیم شل شدن و ترک برداشتن قسمت هایی از بدنه، که به اون سلولیت گفته میشه. سلولیت در اصطلاح پوست رو شبیه پوست پرتقال می کنه و اکثرا در نواحی ران ها و باسن مشاهده میشه. سلولیت، یه بیماری نیست. بلکه فقط یه ناهنجاری توی زیبایی بدن ایجاد می کنه، که اکثرا هم در خانم ها دیده میشه.

 

از کجا میاد؟

سلولیت میتونه دلایل زیادی برای ظاهر شدن داشته باشه. مثل هر بیماری دیگه ای، سلولیت هم میتونه وراثتی باشه، چون خیلی وقت ها به عوامل ژنتیکی برمیگرده. خیلی وقت ها هم وقتی که کسی کمی وزن کم می کنه، پوستش کمی کش میاد و آثار سلولیت روی بدنش کم کم دیده میشه. همچنین، اگر مشکلی در گردش خون بدن به وجود بیاد، احتمال تولید سلولیت خیلی بالاتر میره. مقدار غذایی که روزانه خورده میشه، و البته کیفیتش، میتونه توی ذخیره سازی چربی ها تاثیرات زیادی بذاره. در ضمن، نیرو وتوان ماهیچه های بدن هم تاثیر مثبتی روی تنظیم کردن چربی های بدن میذاره، یعنی ورزش میتونه یه راه خوب برای جلوگیری از سلولیت باشه!

 

چطوری از بین ببریمش؟

درمان قطعی و معجزه آفرینی برای سلولیت وجود نداره، اما راه های زیادی با استفاده از درمان های مکانیکی مثل لیپوساکشن، انرومولوژی، لیپولیز و یا از موادی که به صورت موضعی استفاده میشن و به دفع ضایعات و باز کردن بافت ها کمک می کنن (مثل کافیین داخل قهوه، یا منتول موجود در نعنا)، یا استفاده از ترکیبات سوزاننده وجود داره.

توی بعضی موارد که بعد از لاغر شدن، پوست شل میشه و سلولیت تولید می کنه، میشه از ترکیبات گیاهی مثل  “m bupleuru”  که گیاه بومی آسیای شرقی هست برای محکم کردن پوست ناحیه ی مورد نظر استفاده کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *