افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلامت استخوان زنان با این برنامه غذایی

  • زنان دارای رژیم غذایی کم التهاب در طول یک دوره ۶ ساله پیگیری در مقایسه با همسن و سال های خود با رژیم غذایی بیشترین التهاب، تراکم استخوانی کمتری را از دست دادند.

 

طبق یافته های مطالعاتی، رژیم غذایی ضدالتهابی که مملو از سبزیجات، میوه، ماهی و غلات کامل سبوس دار است، می تواند سلامت استخوان ها را تقویت کرده و از شکستگی استخوان در برخی زنان پیشگیری کند.

محققان داده های مربوط به «سلامت زنان» را به منظور مقایسه سطح عوامل التهابی در رژیم غذایی و تاثیر میزان عوامل التهاب زا را بر تراکم استخوان و شکستگی ها بررسی کردند و دریافتند ارتباط جدیدی بین غذا و سلامت استخوان ها وجود دارد.

زنان دارای رژیم غذایی کم التهاب در طول یک دوره ۶ ساله پیگیری در مقایسه با همسن و سال های خود با رژیم غذایی بیشترین التهاب، تراکم استخوانی کمتری را از دست دادند.

همچنین یافته های محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد رژیم غذایی با التهاب پایین با خطر کمتر شکستگی لگن در بین زیرگروه این مطالعه که زنان یائسه بالای ۶۳ سال بود، همراه است.

تونیا اورکارد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته ها نشان می دهد زنان دارای رژیم غذایی سرشار از چربی های مفید، گیاهان و غلات کامل از سلامت بالای استخوانی برخوردار هستند.»

وی در ادامه می افزاید: «این مسئله بیانگر این موضوع است که در زنان با افزایش سن، رژیم غذایی سالم بر استخوان هایشان تاثیر می گذارد.»

 

 

منبع : مهر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *