افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلامتی مفاصل بدن با خواندن نماز

  • این تحقیقات روی نماز مسلمانان تمرکز دارد، و محققان گفته‌اند که حرکات فیزیکی مشابه در مراسم مذهبی نماز مسیحیان و یهودیان به همراه حرکات فیزیکی درمانی نیز می‌توانند تاثیرات مشابهی داشته باشند.

 

در عصر کنونی با تحقیقات متنوع در خصوص حرکات موثر برای درمان دردهای کمر و سایر بخش ها در بدن مشخص شده است که نماز خواندن و حرکات فیزیکی که در نماز فرد باید انجام دهد رابطه مستیقی با سلامت مفصل و تکسین دردهای کمر درد انسان دارد. یک مطالعه جدید نشان داده که حرکات فیزیکی در هنگام خواندن نمازهای روزانه مانند رکوع و زانو زدن اگر به طور منظم و به درستی انجام شوند می‌توانند درد کمر را تسکین دهند.
استاد محمد خصاونه از دانشگاه بینگهمتون در ایالت نیویورک آمریکا روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما می توانیم به این حرکات به شکل تمرینات شفابخش فیزیک درمانی نگاه کنیم که برای درد کمر بسیار مفید هستند.
خصاونه افزود: نماز می‌تواند استرس فیزیکی و اضطراب را از بین ببرد وعلاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهند که نماز خواندن می‌تواند یک درمان بالینی موثر برای اختلالات عصبی عضلات اسکلتی باشد.

نماز یک درمان بالینی برای کمردرد
دکتر خصاونه همچنین گفت: حداکثر نیروهای فشاری ایجاد شده در طی حالت نماز بسیار پایین‌تر از حدود ایمنی تعیین شده توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی می‌باشد و نماز می‌تواند به خوبی یک درمان بالینی برای کمر درد در نظر گرفته شود. درمانی که به طور منظم نیاز به حرکات مختلف بدن انسان دارد.
وی در ادامه گفت: وضعیت زانو در حالت سجود نیز به گونه‌ای است که کشش مفاصل را افزایش می‌دهد و به افراد مبتلا به کمردرد توصیه می‌شود زمان بیشتری را در وضعیت سجود قرار بگیرند.
این تحقیقات روی نماز مسلمانان تمرکز دارد، و محققان گفته‌اند که حرکات فیزیکی مشابه در مراسم مذهبی نماز مسیحیان و یهودیان به همراه حرکات فیزیکی درمانی نیز می‌توانند تاثیرات مشابهی داشته باشند.
یافته‌های این مطالعه از آنالیز آماری بر اساس حرکات دیجیتالی تولید شده توسط کامپیوتر از مدل بدن مردان و زنان سالم با قومیت‌های هندی، آسیایی و آمریکایی و همچنین مدل مشابه بیماران با درد کمر به دست آمده‌ است.
آن‌ها دریافتند که رکوع کردن می‌تواند بیشترین فشار را به پایین کمر وارد بیاورد، اما در افراد مبتلا به کمردرد، در صورت تنظیم زاویه درست زانو و قرار دادن بدن در جهت مناسب، رکوع نیز می‌تواند درد کمر را تخفیف دهد.

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *