افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرگیجه از عوارض کدام بیماری هاست

 

  • فشار خون پایین: افت فشار خون باعث می‌شود زمانی که فرد به یک باره و سریع از جای خود بلند می‌شود، دچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم و بیهوشی شود. معمولاً زمانی که فشار خون پایین‌تر از ۶۰ روی ۹۰ باشد گفته می‌شود فرد دچار مشکل فشار خون پایین است.

مشکلات و بیماری‌های متعددی می‌توانند روی احساس عدم تعادل تأثیر بگذارند.
به نقل از  activebeat فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی هستید، چون با وجود این مشکلات پزشکی حتماً دچار سرگیجه و احساس عدم تعادل خواهید شد:
دیابت: دیابت کنترل نشده برهم زننده تعادل بدن نیز خواهد بود. این عدم تعادل ناشی از از دست دادن حس در اثر آسیب‌های عصبی و کافی نبودن جریان خون در پاها است. متاسفانه دیابت مدیریت نشده منجر به مشکلات شدید در اندام‌های تحتانی و در نهایت قطع عضو خواهد شد.
فشار خون پایین: افت فشار خون باعث می‌شود زمانی که فرد به یک باره و سریع از جای خود بلند می‌شود، دچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم و بیهوشی شود. معمولاً زمانی که فشار خون پایین‌تر از ۶۰ روی ۹۰ باشد گفته می‌شود فرد دچار مشکل فشار خون پایین است.
میگرن: نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد سرگیجه‌های ناشی از میگرن منجر به انقباض شاهرگ و جریان خون کم به سمت مغز می‌شود.
اختلالات عصبی: تشخیص مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس، سکته مغزی، آتروفی سلول‌های مخچه، پارکینسون و …. تمامی این شرایط پزشکی منجر به کاهش کنترل عضلات پاها و بازوها و در نتیجه از دست دادن تعادل می‌شود.
داروهای خاص: برخی از داروهای تجویزی از جمله داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین‌ها، داروهای فشار خون و … منجر به کاهش دید، خواب آلودگی، سرگیجه، ایجاد آسیب به گوش داخلی و در نهایت عدم تعادل می‌شوند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *