افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرم پوست چیست؟

25ad1718c64888137618c77f0dd81613

شما برای مراقبت از پوستتان محصولاتی را میخرید و مقالات زیادی در مورد آخرین و بهترین محصولات محافظ پوست میخوانید، حتما درباره سرم ها هم زیاد شنیده اید !! اما … دقیقا سرم چیست؟ و از همه مهمتر، آیا شما باید از آن استفاده کنید؟

اسم سرم را زیاد شنیده اید ، سرم های تقویت کننده ، مرطوب کننده ، ضد چروک و … اما تفاوت سرم با کرم در چیست ؟ چه زمانی باید از هر کدام از آنها استفاده کنیم ؟

 

شما برای مراقبت از پوستتان محصولاتی را میخرید و مقالات زیادی در مورد آخرین و بهترین محصولات محافظ پوست میخوانید، حتما درباره سرم ها هم زیاد شنیده اید !! اما … دقیقا سرم چیست؟ و از همه مهمتر، آیا شما باید از آن استفاده کنید؟
شیمیدانان متخصص لوازم آرایشی و بهداشتی و متخصصین پوست معتقدند که سرم از یک کرم مرطوب کننده ساده بسیار موثرتر میباشد البته این به نوع سرم و نحوه استفاده آن بستگی دارد :
سرم های غلیظ دارای مواد تشکیل دهنده فعالی هستند، به طوری که قادرند نسبت به کرم عمیقتر جذب پوست شوند , به همین دلیل این محصولات برای برطرف کردن مشکلات خاصی مانند قرمزی، آکنه و لکه های پوستی  بسیار ایده آل میباشند , به عنوان مثال، مبتلایان به روزاسه میتوانند یک سرم حاوی ازوولن (azulene) را برای آرام شدن پوستشان امتحان کنند .

 

این سرم ها برای پوستهای چربی که با کرم های سنگین سازگار نیستند , بسیار مناسب میباشد . چون بیشتر این سرم ها با پایه آب هستند (یعنی ضد گرفتگی منافذ خواهند بود  ) و این آنها را برای پوستهای چرب ایده آل می کند !!

 

برای پوستهای خشک و معمولی میتوان قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده , چندلایه از این سرم را استفاده کرد .
به عنوان مثال، ویتامین C سرمیست که برای روشن کردن لکه های قهوه ای بسیار مناسب است و به پوست درخشش و جوانی خاصی میبخشد ، اما ویتامین C به اندازه کافی در یک کرم وجود ندارد تا بتوانیم تاثیر آن را بر روی پوست خود ببینیم به همین دلیل بهتر است برای جبران آن از سرم استفاده کنیم .
درست است که سرمهای غلیظتر به نسبت گرانتر نیز میباشند اما از آنجا که در هربار مصرف شما فقط یکی دوقطره از آن را استفاده میکنید ( مصرف بیش از حد آن باعث چسبندگی میشود) مدت زمان زیادی طول میکشد تا این سرم تمام شود , پس از نظر هزینه نیز به صرفه میباشد .

 

بنابراین، برمیگردیم به سوال اصلی : آیا شما به سرم نیاز دارید ؟
من می گویم اگر شما میخواهید یک برنامه  خوب برای مراقبت از پوست فعلی خود داشته باشید و پوستتان سالم و زیبا باشد حتما استفاده از این سرم ها را شروع کنید , قطعا ارزش این را دارد که یکی از آنها را امتحان کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *