افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرطان پوست در خانم های باردار تهدید مرگ است

a03216591364102a

  • محققان دریافتند که زنانی که در طول حاملگی یا در طول یک سال بعد از زایمان متوجه ملانوم خود شدند، پنج برابر بیشتر احتمال مرگ بر اثر سرطان داشتند. به علاوه هفت‌برابر بیشتر احتمال داشت که سرطان آنها منتشر شود و در مقایسه با دیگر زنان، ۹ برابر بیشتر در معرض عود بودند.

 

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد زنانی که درست بعد از بارداری یا در طول بارداری متوجه سرطان پوستی ملانوما می‌شوند، بیشتر از بقیه زنان در خطرند.

به گفته محققان هورمون‌های حاملگی ممکن است باعث تقویت کشنده‌ترین نوع سرطان پوستی شود.
دکتر برایان گستمن، جراح پلاستیک و سرپرست جراحی ملانوما در کلیولند کلینیک، در یک نشست خبری بیمارستانی گفت: «نرخ متاستاز (انتشار سرطان)، عود و مرگ در یافته‌های ما حیرت‌آور بود. این مقادیر در زنان حامله یا زنانی که یک سال از زایمان‌شان می‌گذشت به طرز چشمگیری بیشتر بود.»
با این حال این مطالعه برای یافتن ارتباطی بین ملانوما و حاملگی طراحی شده بود و نمی‌تواند نشانگر یک رابطه علت و معلولی باشد.
محققان دریافتند که زنانی که در طول حاملگی یا در طول یک سال بعد از زایمان متوجه ملانوم خود شدند، پنج برابر بیشتر احتمال مرگ بر اثر سرطان داشتند. به علاوه هفت‌برابر بیشتر احتمال داشت که سرطان آنها منتشر شود و در مقایسه با دیگر زنان، ۹ برابر بیشتر در معرض عود بودند.
این مطالعه در روز ۲۰ ژانویه به صورت آنلاین در ژورنال آکادمی امریکایی بیماری‌های پوست منتشر شد.

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *