افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرطان پروستات در کمین مردان چاق

download

  • محققان دریافتند مردان دارای BMI و اندازه دور کمر بالاتر در معرض افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات درجه یک، که تهاجمی ترین نوع بیماری است، قرار دارند. هر ۵ کیلوگرم افزایش BMI با افزایش ۱۰ درصدی ریسک ابتلا به سرطان پروستات

 

محققان دریافته اند مردان دارای شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر بالا با افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات تهاجمی روبرو هستند.

محققان دانشگاه آکسفورد در تحقیق خود به ارتباط بین اندازه های گوناگون بدن، عمدتاً شاخص توده بدنی (BMI) و اندازه دور کمر، و ریسک ابتلا به سرطان پروستات پرداختند.

در مجموع ۱۴۱,۸۹۶ مرد با میانگین سنی ۵۲ سال از هشت کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا، هلند، یونان، آلمان، سوئد و دانمارک، در این مطالعه حضور داشتند. بعد از متوسط ۱۴ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۷۰۲۲ مورد ابتلا به سرطان پروستات در این مردان آشکار شد که ۹۳۴ مورد آن منتهی به مرگ شده بود.

محققان دریافتند مردان دارای BMI و اندازه دور کمر بالاتر در معرض افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات درجه یک، که تهاجمی ترین نوع بیماری است، قرار دارند. هر ۵ کیلوگرم افزایش BMI با افزایش ۱۰ درصدی ریسک ابتلا به سرطان پروستات و هر ۱۰ سانتیمتر افزایش دور کمر با افزایش ۱۳ درصدی ابتلا به این بیماری همراه است.

یافته های این مطالعه نشان می دهد هر چقدر مردان چاق تر باشند ریسک ابتلا به سرطان کشنده درجه یک و مرگ ناشی از آن افزایش می یابد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *