افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرطان پروستات رتبه چهارمی سرطان‌ شایع کشور

چهارمین سرطان شایع در ایران/اهمیت تشخیص سرطان پروستات

دبیر بیست و یکمین کنگره بین المللی اورولوژی ایران، از تاسیس مرکز رجیستری سرطان پروستات در بیمارستان امام(ره) تهران خبر داد و گفت: سرطان پروستات در رتبه چهارم سرطان‌های شایع کشور قرار دارد.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر محمدرضا نوروزی در بیست و یکمین کنگره بین المللی اورولوژی ایران در ارتباط با سرطان پروستات، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا و ایران به شمار می‌رود و بر اساس این که آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد این سرطان رتبه چهارم سرطان های شایع در کشور را به خود اختصاص داده است، تاسیس مرکز رجیستری سرطان پروستات در بیمارستان امام خمینی، مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: تشخیص صحیح و درمان کامل این سرطان امروزه مهیا است و به منظور ثبت اطلاعات بیماران مبتلا و پیگیری درمان‌های آنها همچنین بازتوانی بیماران مبتلا از سوی وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان امام خمینی استقرار یافت تا هسته اصلی ثبت اطلاعات سرطان های ادراری و تناسلی باشد.

دبیر بیست و یکمین کنگره بین المللی اورولوژی ایران ادامه داد: سرطان پروستات تشخیص زودرس آن در مراحل اولیه می تواند با بهبود کامل بیمار همراه بوده و از هزینه های آتی در این بیماران جلوگیری کند.

نوروزی بیان داشت: آمارها نشان می دهد که بین ۵ تا ۱۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مراحل پیشرفته بیماری شان تشخیص داده می‌شود که این مسئله هزینه‌های هنگفتی از جمله هزینه هورمون درمانی، رادیوتراپی و بازتوانی بیماران را با توجه به بروز عوارضی که از سرطان رخ می‌دهد به همراه دارد.

دبیر انجمن جراحان کلیه و مجاری ادراری گفت: بنابراین ثبت اطلاعات دقیق بیماران مبتلا به منظور پیگیری صحیح بیماران ضروری است و با توجه به اینکه از حدود ۱۰ سال قبل مرکز تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری(UROC) پیگیر ثبت اطلاعات بیماران مشکوک به سرطان پروستات بوده و تاکنون بیش از ۴ هزار مورد مشکوک ثبت و پیگیری شده با عنایت وزارت بهداشت، ثبت و پیگیری بیماران مبتلا سرطان پروستات سراسر کشور با همکاری دیگر مراکز آموزشی و درمانی همچنین اورولوژی به این مرکز سپرده شد.
نوروزی اعلام کرد: این مرکز با جذب حمایت مالی از خارج دانشگاه و اهدای یک دستگاه فیوژن بیوپسی پروستات از طرف وزیر بهداشت اولین مرکز هوشمند تشخیص و ثبت سرطان پروستات در بیمارستان امام خمینی است و در طول کنگره سال جاری اولین جلسه متخصصین سرطان پروستات در حاشیه کنفرانس اورولوژی تشکیل و این سرطان شایع که آسیب فراوانی به زندگی خانوارها ایجاد می‌کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: این سرطان جزء سرطان‌هایی بوده که می‌تواند بدون علامت باشد و تنها با بررسی تست آزمایشگاهی (PSA) می توان به آن مشکوک شد و تشخیص بیماری را داد.

دبیر انجمن جراحان کلیه و مجاری ادراری ایران خاطرنشان کرد: کسانی که در خانواده آنها سابقه سرطان پروستات وجود داشته به ویژه در خانواده پدری، باید نسبت به پیگیری سریع و تشخیص زودهنگام این بیماری اقدام کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *