افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرخچه از درمان تا پیشگیری و عوارض سرخچه

sala34

  • در سنین بین یک سالگی تا بلوغ، تزریق واکنس زنده ضعیف شده سرخچه ضرورت دارد. مخصوصا در دختران جوان قبل از برقراری قاعدگی و امکان آبستنی این اقدام اهمیت دارد.

بیماری سرخچه بیماری مهمی نیست و عوارض خطرناکی ندارد جز اینکه اگر در خانمهای آبستن در ۳ ماهه اول دوران بارداری رخ دهد بسیار خطرناک می باشد زیرا اثرات نامطلوب در رشد طبیعی جنین خواهد داشت و جنین در معرض خطرات بیماریهای مادرزادی قلب، آب مروارید، کری، عدم کفایت روانی و کوچک ماندن مغز خواهد بود که در ۵۰% موارد مبتلا دیده شده است. لذا بچه های خود را به خصوص اگر دختر هستند در کودکی واکسینه نمایید و اگر به سرخچه مبتلا شدند خدا را شکر کنید و در صورتی که در سه ماهه اول بارداری قرار دارید از افراد مبتلا به سرخچه کاملا دوری کنید و اگر با فرد سرخچه ای تماس نزدیک داشتید حتما به مراکز آزمایشگاهی مراجعه کرده و طی آزمایشات لازم از سلامتی جنین خود آگاهی پیدا کنید.
درمان سرخچه
درمان خاصی وجود ندارد. درمان عمومی استراحت و گرم نگهداشتن بیمار و اگر عوارض بعدی ظاهر شد حتما به پزشک مراجعه کنید.
پیشگیری
در سنین بین یک سالگی تا بلوغ، تزریق واکنس زنده ضعیف شده سرخچه ضرورت دارد. مخصوصا در دختران جوان قبل از برقراری قاعدگی و امکان آبستنی این اقدام اهمیت دارد. سابقه ابتلا به سرخچه مانع از استعمال این واکنس نیست.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *