افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرب را از بدن کودکان با این برنامه غذایی دفع کنید

سرب را از بدن کودکان با این برنامه غذایی دفع کنید

  • تحقیق نشان‌دهنده نقش کلسیم رژیم غذایی در کاهش سرب بدن نسبت به دارونما وجود دارد و هیچ تحقیقی که نشان دهد آهن یا ویتامین C چنین سودمندی را دارند، وجود ندارد.

 

به نوشته نیویورک‌تایمز مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا توصیه می‌کنند کودکان برای به دریافت آهن گوشت قرمز، برای دریافت ویتامین C دو وعده در روز سبزی و میوه و برای دریافت کلسیم دو وعده در روز لبنیات مصرف کنند، «چراکه این مواد غذایی ممکن است به دفع سرب از بدن کمک کنند.»
اما یک بررسی شامل مرور مقالات منتشرشده دراین‌باره که نتایج آن در ژورنال Pediatrics منتشر شده است، نشان داد که فقط یک تحقیق نشان‌دهنده نقش کلسیم رژیم غذایی در کاهش سرب بدن نسبت به دارونما وجود دارد و هیچ تحقیقی که نشان دهد آهن یا ویتامین C چنین سودمندی را دارند، وجود ندارد.
چند بررسی درباره مصرف مکمل‌های آهن و کلسیم برای کاهش سرب بدن نیز به نتایج متناقض یا منفی رسیده بودند و هیچ بررسی وجود نداشت که ثابت کند مصرف مکمل‌های ویتامین C چنین سودمندی دارد.
کاتازینا کورداس که این پژوهش را انجام داده و استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه بوفالو است، گفت پیروی از این توصیه‌های غذایی ضرری ندارد، چراکه این غذاها غنی از مواد مغذی هستند.
او افزود: «اما مهم است که برای حفاظت از کودکان در برابر سرب به تغذیه متکی نباشیم. هیچ بررسی که چنین تأثیری را ثابت کند، وجود ندارد.»

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *