افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ساده ترین شیوه افزایش هوش

  • تیم تحقیق ۹۹ شرکت کننده سالم میانسال را برای آزمایشات انتخاب کردند. قبل و بعد از استفاده از اسیدهای ساده غیراشباع آزمایش خون از شرکت کننده ها گرفته و بررسی شد. علاوه بر آزمایش خون میزان شناخت و درک افراد با استفاده از دستگاه ام آر آی (MRI) قبل و بعد از آزمایش هم بررسی شد.

 

همه ما سعی داریم زندگی سالمی را انتخاب کنیم. چه برای خودمان و چه برای فرزندانمان. وقتی صبحت از فرزندان می شود والدین حساسیت زیادی در مورد سلامتی و بهره هوشی ان ها به خرج می دهند و به دنبال راه هایی برای بالا بردن سطح سلامت و افزایش هوش آن ها دارند.

حتما شما هم سعی می کنید با توجه به مطالبی که در نت نوشت یا سایر سایت ها و مجلات در مورد نقش مهم تغذیه بر سلامت بدنی و روحی سعی کنید سالم تر زندگی کنید. کاملا درست است. تحقیقات گوناگون بخصوص در سال های اخیر ثابت کرده است که تغذیه حتی می تواند بر ژن انسان تاثیر بگذارد و باعث بهتر یا بدتر شدن کارکردها و عملکردهای بدن شود. امروز اهمیت تغذیه بر روی عملکردهای شناختی مغز را بررسی می کنیم که حتما برای شما هم جالب و هیجان انگیز است.

تاثیر غذا بر سلامت بدن

طی تحقیقات سال های اخیر محققان علوم تغذیه دریافته اند چربی های غیر اشباع موجود در انواع آجیل، روغن زیتون و آووکادو، روغن کانولا و انواع دانه های گیاهی مثل تخمه ها از نوع چربی هایی هستند که باعث سلامتی مغز، جلوگیری از سکتههای قلبی و مغزی و کلسترول بد می شوند.  ولی آن چه طی یکی دو ماه گذشته توسط تیم محققان دانشگاه ایلیونر آمریکا به سرپرستی دکتر آرون باربی Aron K. Barbey و همکارانش ارائه شد از همه جالب تر است.

ارتباط مستقیم بین اسیدهای ساده غیراشباع و عملکردهای شناختی

تیم تحقیق ۹۹ شرکت کننده سالم میانسال را برای آزمایشات انتخاب کردند. قبل و بعد از استفاده از اسیدهای ساده غیراشباع آزمایش خون از شرکت کننده ها گرفته و بررسی شد. علاوه بر آزمایش خون میزان شناخت و درک افراد با استفاده از دستگاه ام آر آی (MRI) قبل و بعد از آزمایش هم بررسی شد.

تاثیر مثبت استفاده از اسیدهای چرب غیراشباع بر مغز

تجزیه و تحلیل آزمایش ها نشان داد که هوش عمومی افراد با ناحیه ای به نام خلفی Dorsal در مغز در ارتباط است. این ناحیه کار حل مساله و تمرکز بر روی رسیدن به هدف را بعهده دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم این ناحیه مثل یک دنیای کوچک عمل می کند و طی شبکه هایی با کل مغز در ارتباط قرار می گیرد. هوش عمومی فرد تحت تاثیر کارآیی همین دنیای کوچک در شبکه خلفی و نحوه ارتباطات این بخش با دیگر قسمت های شبکه عصبی قرار دارد.

نتیجه جالب تر در این آزمایش این بود افرادی که در خون آن ها اسیدهای غیراشباع بیشتری وجود داشت شبکه خلفی بزرگ تر بود و بهتر عمل می کرد.

به طور کلی محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن مواد حاوی اسیدهای چرب غیراشباع باعث کارکرد شناختی بهتر مغز می شود.

حالا این بخش در مغز آن قدر اهمیت یافته است که متخصصان علوم اعصاب و تغذیه باید تاثیر تغذیه را بر شبکه های عصبی و شناخت بهتر بررسی کنند. ولی آن چه مسلم است خوردن غذاهایی مثل آووکادو، آجیل، دانه های روغنی که حاوی چربی های مفید هستند بر عملکرد مغز بخصوص عملکردهای شناختی تاثیر مثبت دارد. تمرکز فرد را بیشتر می کند و هنگام تجزیه و تحلیل برای حل مسائل بهتر و دقیق تر عمل می کند.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *