افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ساده ترین روش های درمان و جلوگیری از موخوره

  • موخوره درمان ندارد و تنها راه برای از بین بردن آنها کوتاه کردن مو است که سبب از بین رفتن موخوره می‌شود. برای محافظت از مو‌ها و جلوگیری از موخوره بهتر است هر ۲ ماه یکبار موهایتان را به اندازه یک سانت کوتاه کنید.

 

موخوره به چند شاخه شدن انتهای مو گفته می‌شود که اگر به آن توجه و رسیدگی نشود پیشرفت می‌کند و نه تنها سبب ضعیف شدن مو‌های سر می‌شود بلکه باعث کوتاه و بلندی انتهای مو و ایجاد ظاهری ناخوشایند در موی سر می‌شود.

موارد مختلفی می‌توانند دست به دست هم دهند تا موخوره را ایجاد کنند، اما به طور کلی اصلی‌ترین عامل جهت ایجاد موخوره، خشکی مو است. استفاده از محصولات آرایشی، انواع رنگ مو‌های شیمیایی و اکسیدان ها، شامپوی نامناسب، سشوار و اتو کشیدن مداوم مو‌ها و حتی شانه کردن زیاد مو از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد موخوره در مو‌ها می‌شوند. در اینجا به معرفی راهکار‌هایی جهت پیشگیری و رفع موخوره می‌پردازیم.

کوتاه کردن مو تنها راه درمان موخوره

موخوره درمان ندارد و تنها راه برای از بین بردن آنها کوتاه کردن مو است که سبب از بین رفتن موخوره می‌شود. برای محافظت از مو‌ها و جلوگیری از موخوره بهتر است هر ۲ ماه یکبار موهایتان را به اندازه یک سانت کوتاه کنید.

استفاده از روغن‌های طبیعی جهت جلوگیری از موخوره

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد اصلی‌ترین عامل موخوره خشکی مو است. برای کنترل این مسئله بهتر است از روغن‌های طبیعی مناسب مو همچون روغن زیتون و روغن بادام تلخاستفاده کنید، آغشته کردن انتهای مو با این روغن‌ها سبب جلوگیری از خشکی مو و موخوره می‌شود.

ماسک‌های طبیعی برای تقویت مو

استفاده از ماسک‌های طبیعی تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از موخوره دارد برای درست کردن ماسک طبیعی ۲ قاشق روغن زیتون را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و سپس یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید روغن‌ها رو کمی ولرم کنید، این ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه این از قسمت میانی تا انتهای مو‌های سرتان قرار دهید و سپس آن را بشویید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماسک نباید به ریشه مو برخورد کند.

تخم مرغ عامل تقویت و درخشندگی موی سر

تخم مرغ به دلیل داشتن اسید‌های چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A سبب ایجاد رطوبت در مو‌ها می‌شود و به درمان موخوره کمک می‌کند ترکیب زرده تخم مرغ با روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون می‌تواند ماسک بسیار خوبی برای تقویت مو‌ها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشد. توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار از ماسک تخم مرغ برای تقویت مو‌ها استفاده کنید، زیرا این ماسک علاوه بر آنکه سبب تقویت مو می‌شود به درخشندگی و زیبایی مو‌ها هم کمک بسیار زیادی می‌کند.

موز و تاثیر مثبتش بر روی مو سر

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌های A E C است واز شکنندگی مو سر جلوگیری می‌کند و به دلیل آنکه سبب ایجاد رطوبت در موی سر می‌شود از بروز موخوره جلوگیری می‌کند یک عدد موز را به تنهایی پوره کنید و به موهاتون بمالید و یا اینکه با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و سپس این ماسک را بروی موهاتون قرار دهید و بعد از یک ساعت با آب ولرم شستشو دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا تاثیر بسیار خوبش را بروی موهایتان ببینید.

مراقب از مو

برای آنکه به موخوره دچار نشوید باید دقت بسیار زیادی از مو‌های سرتان محافظت کنید برای مثال برای شستن مو‌ها از آب داغ استفاده نکنید و موهایتان را با آب ولرم بشویید، بلافاصله بعد از حموم موهایتان را سشوار نکنید و اجازه دهید که مو در دمای محیط و بصورت طبیعی خشک شود، اگر از سشوار برای حالت دادن به مو‌ها استفاده می‌کنید آنرا بر روی درجه ملایم تنظیم کنید و از اتوی مو که دارای حرارت بالا است استفاده نکنید، قبل از سشوار کردم موهایتان را با روغن زیتون چرب کنید.

منبع: بهداشت نیوز

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *