افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ساخت واکسن اچ آی وی بزودی

  • به رغم تمام تلاش‌های محققان برای یافتن راه مناسبی برای درمان و کنترل بیماری ایدز، هنوز هم سیر صعودی ابتلا به این بیماری ویروسی کنترل نشده است و به همین دلیل هم پژوهشگران برجسته‌ای از سراسر جهان، در پی یافتن راهی برای پیشگیری یا درمان این بیماری هستند.

 

به تازگی محققین موفق به کشف راه و روش های جدیدی برای درمان ویروس اچ آی وی شده اند که امیدوارند در آینده ای نزدیک بتوانند این ویروس را متوقف کنند و بیماران مبتلا به این ویروس کشنده را نجات دهند واکسن ضد ویروس اچ‌آی‌وی تا کنون روی داوطلبان زیادی تست شده است و نتیجه موفقیت آمیزی نیز داشته است .

به رغم تمام تلاش‌های محققان برای یافتن راه مناسبی برای درمان و کنترل بیماری ایدز، هنوز هم سیر صعودی ابتلا به این بیماری ویروسی کنترل نشده است و به همین دلیل هم پژوهشگران برجسته‌ای از سراسر جهان، در پی یافتن راهی برای پیشگیری یا درمان این بیماری هستند. براساس اعلام سازمان غذا و دارو، آخرین آمارها از ابتلای ۳۶.۷ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ‌آی‌وی، تا پایان سال ۲۰۱۵ خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد که به دلیل عدم گزارش این بیماری توسط برخی از بیماران یا ثبت نشدن موارد زیادی از بیماری، تعداد مبتلایان تا حدود ۲ برابرِ آمار اعلام‌شده هم برسد. با این حال، محققان هنوز هم در حال بررسی برخی داروها و درمان‌های موجود یا جدیدی هستند که بتوانند با تهدید ابتلا به این بیماری، مقابله کنند. در حال حاضر، تلاش محققان برای درمان اچ‌آی‌وی به مراحل رضایت‌بخشی رسیده است. تا جایی که دانشمندان آمریکایی، پرده از تولید نوعی واکسن برای پیشگیری و متوقف کردن فعالیت ویروس اچ‌آی‌وی برداشته‌اند. این واکسن که SAV۰۰۱ نام دارد، در مرحله اول بدون پوشش خبری روی افراد اچ‌آی‌وی مثبت آزمایش شد و حالا با کسب تاییدیه برای ورود به مرحله دوم آزمایش، پوشش‌های خبری لازم درباره آن صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌شود که در پاییز سال آینده، بتوان آن را روی افراد اچ‌آی‌وی منفی هم آزمایش کرد. باورهای درست و نادرست درباره ایدز و روش انتقال آن آزمایش این واکسن روی افراد اچ‌آی‌وی منفی، نشان خواهد داد که آیا این واکسن توانایی تولید آنتی‌بادی‌های ضد ویروس اچ‌آی‌وی در بدن را دارد و می‌تواند با این ویروس مبارزه کند یا نه! در مرحله اول آزمایش واکسن SAV۰۰۱، ۳۳ داوطلب مبتلا به اچ‌آی‌وی شرکت کردند و واکسن روی تمامی آنها آزمایش شد تا نتیجه جسمانی و عارضه احتمالی آن مشخص شود. انتشار نتیجه این آزمایش نشان داد که استفاده از آن برای مبتلایان به اچ‌آی‌وی، کاملا ایمن و موثر بوده است. مکانیسم اثر این واکسن اچ‌آی‌وی، شبیه به عملکرد سایر واکسن‌های مشهور مانند واکسن فلج اطفال یا هپاتیت A است. به این صورت که یک ویروس بی‌ضرر، به عنوان جزئی از کل که از همان ویروس اصلی بیماریِ گرفته شده است، وارد بدن می‌شود و قدرت سیستم ایمنی بدن را نسبت به ورود نمونه مشابه و زنده آن ویروس خاص، بالا می‌برد. تفاوت SAV۰۰۱ با سایر واکسن‌های مشابه HIV، این است که به جای ویروس مرده، از ویروس غیر فعال HIV کمک می‌گیرند. پیش از این، دانشمندان مطمئن نبودند که می‌توانند جلوی فعال شدن این ویروس غیر فعال را بگیرند یا نه و به همین دلیل هم از ویروس مرده به جای ویروس غیر فعال کمک می‌گرفتند! این در حالی است که آنها موفق شده‌اند با ترکیب ژن‌هایی از ویروس اچ‌آی‌وی و زنبور عسل، نسبت به ایمن بودن استفاده از ویروس غیر فعال اچ‌آی‌وی در واکسن SAV۰۰۱، اطمینان حاصل کنند و برای آزمایش این واکسن روی افراد اچ‌آی‌وی منفی، تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت بگیرند. آشنایی با بهترین مکمل ها برای مبتلایان به ایدز در حال حاضر تولیدکنندگان واکسن SAV۰۰۱ با تاییدی که از سازمان غذا و داروی آمریکا گرفته‌اند، قصد آزمایش این واکسن روی حدود ۶۰۰ داوطلب اچ‌آی‌وی منفی در سال ۲۰۱۷ در آمریکا را دارند و در فاز سوم، می‌خواهند ۶ هزار داوطلب از سراسر جهان را مورد بررسی قرار دهند. در صورت مثبت بودن نتیجه این آزمایش در فاز دوم، می‌توان روزنه امید بزرگی برای پیشگیری از ابتلا به ایدز پیدا کرد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *