افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زیتون و این ویتامین های پرخاصیت

زیتون و این ویتامین های پرخاصیت

  • نیاسین یا ویتامین B۳، بیشتر از همه انواع ویتامین‌های B در زیتون‌ها وجود دارد که از اهمیت خاصی در تولید هورمون‌ها برخوردار است. اسید پانتوتنیک یا ویتامین B۵ در رده دوم قرار می‌گیرد.

 

همه انواع زیتون حاوی ویتامین‌های خانواده B هستند: تیامین یا ویتامین B۱، نیاسین یا ویتامین B۳، اسید پانتوتنیک یا ویتامین B۵ و ویتامین B۶. بدن انسان از این ویتامین‌ها برای تبدیل کردن کربوهیدرات‌های مواد غذایی به گلوکز استفاده می‌کند تا انرژی به وجود بیاورد.
علاوه بر این، هر کدام از ویتامین‌های خانواده B دارای کارکرد جداگانه‌ای هستند و بدن به مقادیر مختلفی از همه آن‌ها در طول روز نیاز دارد.

نیاسین یا ویتامین B۳، بیشتر از همه انواع ویتامین‌های B در زیتون‌ها وجود دارد که از اهمیت خاصی در تولید هورمون‌ها برخوردار است. اسید پانتوتنیک یا ویتامین B۵ در رده دوم قرار می‌گیرد که برای تولید سلول‌های قرمز خون در بدن ضروری به حساب می‌آید. ۱۰۰ گرم از زیتون کنسروشده و رسیده، ۴۰۳ واحد بین‌المللی از ویتامین A و ۲۳۷ میکروگرم از بتاکاروتن برای بدن فراهم می‌کند. ویتامین A از اهمیت خاصی برای سلامت چشم‌ها برخوردار است و نقش مهمی را در عملکرد سیستم ایمنی بدن و تولید سلول‌های قرمز خون بر عهده دارد. بتاکاروتن نیز توسط بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و بدن از آن مانند خود ویتامین A استفاده می‌کند.

مقدار کمی از ویتامین C در انواع زیتون‌ها وجود دارد که در هر ۱۰۰ گرم به ۰.۹ میلی‌گرم می‌رسد. این آنتی‌اکسیدان مهم به بدن کمک می‌کند تا بافت‌های مختلف مثل پوست، تاندون‌ها و رگ‌های خونی را ترمیم‌کند. البته مردان باید روزانه ۹۰ میلی‌گرم و زنان باید روزانه ۷۵ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کنند. بنابراین نمی‌توان نیاز بدن به این ویتامین را با مصرف زیتون تامین کرد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *