افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زیاد از حد ویتامین نخورید خطرناک است

1

  • به گفته اوفیت سازمان غذا و داروی آمریکا ویتامین‌های موجود در بازار – حتی مکمل‌هایی را که دارای دوزهای “بسیار بالای” ویتامین هستند- را تحت نظارت ندارد- زیرا یک لایحه مربوط به سال ۱۹۷۴ مانع از چنین نظارتی است.

بسیاری افراد گمان می‌کنند با مصرف مکمل‌های ویتامینی سلامت‌شان را تقویت می‌کنند، اما بررسی‌های علمی این نظر را تایید نمی‌کنند. محققین پزشکی عنوان می کنند که مصرف بیش از حد ویتامین ها می تواند منجربه بروز بیماری های متعددی شود که در برخی موارد ماهیت خطرناکی دارند و حتی ممکن است موجب مرگ افراد شوند.

گرچه مصرف مقادیر کافی ویتامین برای داشتن بدن سالم و جلوگیری از بروز برخی بیماریها کاملا ضروری است استفاده از مقادیر زیاد می تواند گاه به بیماریهای خطرناک منجر شود.

دکتر پل اوفیت رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا بر خطرات مصرف ویتامین‌ها تاکید می‌کند.

اوفیت در طول دو دهه گذشته بررسی‌ها را منتشر کرده است که بیانگر رابطه میان مصرف مکمل‌های ویتامینی و مشکلات بهداشتی بوده‌اند، از جمله افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی.

اوفیت می‌گوید گرچه درست که ما برای زنده ماندن به ویتامین‌‌ها نیاز داریم، مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها به طور غیرطبیغی ممکن است به طور متناقضی با کار دستگاه ایمنی تداخل کند.

به گفته اوفیت سازمان غذا و داروی آمریکا ویتامین‌های موجود در بازار – حتی مکمل‌هایی را که دارای دوزهای “بسیار بالای” ویتامین هستند- را تحت نظارت ندارد- زیرا یک لایحه مربوط به سال ۱۹۷۴ مانع از چنین نظارتی است.

او می‌نویسد: “در نتیجه مصرف‌کنندگان نمی‌أاند که مصرف دوزهای بالای ویتامین‌ها ممکن است خطر سرطان و بیماری‌های قلبی را در آنها بیفزاید و طول عمرشان را کوتاه کند؛ آنها نمی‌دانند مشکل‌شان مصرف یک چیز خوب در مقادیر بیش از حد زیاد برای مدت بیش از حد طولانی است.”

متخصصان تغذیه می‌گویند بهترین راه دریافت ویتامین‌ها از طریق رژیم غذایی سالم حاوی مقادیر زیاد میوه و سبزی است.

افراد فقط در مواردی باید مکمل‌های ویتامینی مصرف کنند که یا مقادیر کافی ویتامین‌ها را از طریق غذا دریافت نمی‌کنند یا دارای نیاز اضافی (مثلا در دوران بارداری) هستند، و در مورد دوز مناسب ویتامین مورد نیازشان باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند.

گفته های دکتر پل اوفیت در نیویورک تایمز منتشر شده است .

زنان و مردان هر دو به مصرف مقادیر زیادی ویتامین روی آورده‌اند ولی اکثر آنان از عوارض ناشی از مصرف این مواد اطلا‌عی ندارند.

همه ویتامین ها به یک اندازه خطرناک نیستند و برخی ویتامین ها به علت ویژگی خاص مولکولی خود بیش از دیگر ویتامین ها موجب بروز بیماری می شوند.

از جمله ویتامین هایی که در چربی حل می شوند به‌علت آنکه می توانند در اعضای مختلف بدن تجمع پیدا کنند ممکن است به مرور زمان خطرهایی را برای بیماران به وجود آورند.

با این حال محققان می‌گویند,بیماری های خطرناکی نیز ممکن است در صورت مصرف ویتامین ها به وجود آیند که از جمله آنها می توان به شکل گیری سرطان های پیشرونده پروستات اشاره کرد .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *