افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زودرنجی می تواند ارثی باشد ؟

  • آمار زودرنجی در جوامع و زمان‌های مختلف متفاوت است، هرچند تحقیقی در این زمینه در ایران ندیده‌ام، اما شواهد نشان می‌دهد که خانم‌ها زودرنج‌تر از آقایان هستند.

یک روانپزشک با تأکید بر ژنتیکی بودن زودرنجی،‌ اطلاع افراد نسبت به خودشان را در کنترل خشم و زیاد شدن درجه صبر موثر دانست.

تحمل هر فرد نسبت به مشکلاتی که برایش پیش می‌آید، می‌تواند درجه زودرنج بودنش را نشان دهد، بر این اساس برخی تحمل بالایی دارند و حتی اگر مستقیماً مورد حمله قرار گیرند، نمی‌رنجند.

زودرنج بودن مانند همه خصوصیات بشر مجموعه‌ای از صفات ارثی و محیطی است. مقدار زیادی از این ویژگی ژنتیکی و بخشی از آن نیز به محیط فرد و یادگیری‌های او مربوط می‌شود.

آمار زودرنجی در جوامع و زمان‌های مختلف متفاوت است، هرچند تحقیقی در این زمینه در ایران ندیده‌ام، اما شواهد نشان می‌دهد که خانم‌ها زودرنج‌تر از آقایان هستند.

البته این ویژگی بستگی به سلامت فرد دارد، مثلاً افسردگی به عنوان یک اختلال شایع روانی می‌تواند افراد را زودرنج کند.

زودرنجی می‌تواند زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین وقتی فردی زود می‌رنجد از دیگران کناره‌گیری می‌کند.
معمولاً خصوصیات اخلاقی و عادتی افراد تغییر نمی‌کند، آدم‌های صبور از بچگی صبور بوده‌اند و آدم‌های کم‌صبر در بچگی نیز همین ویژگی را نشان می‌دادند.

اگر زودرنجی مبتنی بر بیماری زمینه‌ای نباشد، روان‌درمانی چاره آن است.
معمولاً آگاهی و انصاف می‌تواند در کاهش زودرنجی مؤثر باشد، هر چند که این توصیه جمعی نیست و در مورد افراد مختلف متفاوت است، اما چنانچه افراد سعی کنند نسبت به خود آگاهی داشته باشند، می‌توانند رفتارشان را نیز کنترل کنند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *