افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زنان پس از یائسگی در معرض ریسک بیماری قلبی

افزایش بیماری قلبی در زنان پس از یائسگی

به گفته محققان، در بین زنان پس از سن یائسگی، نسبت بالاتر تستوسترون/ استرادیول با افزایش ریسک بالا ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی مرتبط است.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ محققان عنوان می کنند نسبت بالا تستوسترون/ استرادیول، استروژن اصلی تولیدشده در تخمدان ها، با افزایش ریسک بیماری قلبی عروقی، بیماری قلبی عروق کرونر و نارسایی قلبی مرتبط هستند، درحالیکه میزان بالاتر تستوسترون با افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی و بیماری قلبی عروق کرونر مرتبط است.

از سوی دیگر، میزان بالاتر استرادیول با کاهش ریسک بیماری قلبی عروق کرونر مرتبط است.

«ارین مایکوس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز مریلند، در این باره می گوید: «اگرچه میزان هورمون های جنسی با ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی در اینده مرتبط هستند، اما هنوز مشخص نیست که بهترین اقدام برای اصلاح میزان هورمون جنسی به منظور کاهش این خطرات چیست.»

ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی در زنان تا رسیدن به سن ۵۰ سالگی به مراتب کمتر از مردان است، اما بعد از سن یائسگی به شکل قابل توجهی این خطر افزایش می یابد.

مطالعات قبلی اثبات کرده اند که میزان بالا آندروژن و میزان پایین استروژن با فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی در زنان پس از سن یائسگی مرتبط هستند.

در تحقیق جدید، ارتباط میزان هورمون جنسی با بروز بیماری قلبی-عروقی در طول مدت ۱۲ سال پیگیری وضعیت ۲۸۳۴ زن بعد از سن یائسگی ارزیابی شد. این زنان در ابتدا مطالعه فاقد هرگونه بیماری قلبی-عروقی بودند.

به گفته محققان، میزان هورمون های جنسی بعد از یائسگی با افزایش ریسک بیماری های قلبی-عروقی در سنین بالاتر مرتبط هستند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *