افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زمان انجام سونوگرافی آنومالی در حاملگی و کاربرد آن

sonography

  • این سونوگرافی شکمی زمانی انجام میشود که حداقل مثانه تان پر شده باشد. بعضی از پرسنل از شما می خواهند که ۳۶ اونس ( ۱ لیتر مایع) را قبل از آن بنوشید. برای اکثر زنان حامله، این مسئله دردناک است و سایرین دردی را از مثانه پر تجربه نمی کنند.

بسیاری از مادران در اواسط حاملگی، از سونوگرافی آنومالی می پرسند.این سونوگرافی نوعی غربالگری است که غربالگری آنومالی جنینی نامیده میشود و که به معنی جست وجو درباره مشکلات عمده در آناتومی کودک می باشد.

آیا قبل از انجام سونوگرافی آنومالی مثانه پر باشد؟
این سونوگرافی شکمی زمانی انجام میشود که حداقل مثانه تان پر شده باشد. بعضی از پرسنل از شما می خواهند که ۳۶ اونس ( ۱ لیتر مایع) را قبل از آن بنوشید. برای اکثر زنان حامله، این مسئله دردناک است و سایرین دردی را از مثانه پر تجربه نمی کنند. اگر جز افرادی هستید که از پر بودن مثانه ناراحت میشوید، تحمل کنید چون معاینه سریعی است. مایع موجود در مثانه، به تکنسین کمک می کند که بهتر فرزندتان را ببینید. زمانی که مایع نیاز نیست، به شما اجازه می دهند که مثانه را خالی کنید.

در زمان سونوگرافی، روی یک میز دراز می کشید و سونوگرافی کننده، مبدل را روی شکمتان به حرکت در می آورد. تصاویر فرزندتان روی صفحه، نمایش داده میشود.

سونوگرافی کننده موارد زیر را بررسی می کند:
* سیستم های عضوی مهم
* دور سر
* طول ران
* اطلاعات جفت
* ضربان قلب
* تاهنجاری های عمده
* جایگاه جنین
* جنسیت فرزند

زمان انجام این سونوگرافی آنومالی:
اواسط حاملگی ( بین هفته های ۱۸ تا ۲۲ بارداری)  برای سونوگرافی انتخاب میشود چون در این مرحله می توان بسیاری از اندام ها را در معاینه سونوگرافی دید. رحم هنوز شلوغ نشده و می توان راحتتر مشکلات را بررسی کرد. پزشک یا ماما می تواند برای غربالگری، یک مرکز را پیشنهاد کند. قبل از رفتن به بیمارستان، از اینکه مرکزی که انتخاب می کنید  با بیمه شما پوشش داده میشود، مطمئن شوید.بعضی از زوج ها وسوسه میشوند که سونوگرافی ارزانتر و با کیفیت کمتر را که توسط تکنسین هایی که آموزش دیده نیستند، انجام شود. به زوج ها گفته میشود که ممکن است سونوگرافی اول، مشکل وجود داشته باشد ولی در سونوگرافی های بعدی مشکلی مشاهده نشود.

حتی اگر قبل از این غربالگری انجام داده اید، انجام آن برای دیدن فرزندتان لذت بخش خواهد بود. اگر پزشک هر چه را که میبیند، توضیح میدهد، متعجب نشوید. این کاری است که آنها انجام میدهند و خوشحال میشوند که به شما نشان دهند که دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی در صفحه نمایش داده میشود.

پیشنهاد ما به شما
** همسر خود را نیز بیاورید. دیدن بچه جالب است حتی اگر شبیه آن چیزی که تصور میکردید نباشد. تصاویر قدیمی تر، سیاه و سفید و سونوگرافی های دو بعدی، آشنا تر هستند. تصاویر متعددی بخواهید و اگر میخواهید یک CD  ویا DVD بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *