افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

استفاده از زردچوبه در درمان های پوستی

چگونه از زردچوبه برای درمان های پوستی استفاده کنیم؟

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ وقتی نام این ادویه را می شنوید حتما به یاد غذاهای خوشمزه و خوشرنگ می افتید. درست است، زردچوبه خوشمزه است اما در عین حال برای پوست شما نیز مفید است.

همانطور که می دانید زردچوبه، ادویه ای است که بیشتر در غذاهای آسیایی بخصوص تایلندی و هندی استفاده می شود. حتما با ادویه مشهور هندی ها که به آن “کاری” گفته می شود آشنا هستید، زردچوبه نقش بسزایی در این ادویه هندی نیز دارد. این ادویه نیز همانند بسیاری از درمان های طبیعی می تواند برای پوست مفید باشد. در ضمن به راحتی نیز در دسترس است، اما توجه داشته باشید که حتما از زردچوبه ۱۰۰ درصد، بدون هیچ افزودنی، استفاده کنید.

فوایدی زردچوبه برای پوست :

زردچوبه یک ماده ضد التهاب و آنتی باکتریال است. خاصیت ضد التهابی آن باعث می شود نقاطی از پوست که در اثر حساسیت ها سرخ شده اند التهابشان را از دست بدهند و خاصیت آنتی باکتریال آن، آکنه و جوش های روی پوست را ضدعفونی می کند. این ماده همچنین تیرگی های روی پوست را نیز کاهش می دهد.

افرادی که پوست چرب و زخم های ناشی از جوش روی صورتشان دارند اگر به طور مداوم از این ماده استفاده کنند، تغییر قابل توجهی را روی پوستشان شاهد خواهند بود.

زردچوبه همچنین برای جوانسازی پوست نیز مفید است و جلوی پیر شدن آن را می گیرد. در صورتیکه پوست تان رنگ یکسانی ندارد با استفاده از این ماده می توانید رنگ پوستتان را نیز یکدست کنید. این ماده نه تنها بعنوان یک محصول آرایشی صورت مورد استفاده قرار می گیرد بلکه برخی از افراد از آن برای رنگ کردن موها و برنزه شدن نیز استفاده می کنند. ما در این پست به شما راهنمایی می کنیم که  چطور از این ادویه معروف آشپزخانه اتان برای بهبود پوستتان استفاده کنید.

نحوه ساخت ماسک صورت زردچوبه :

اگر شما از ماسک صورت خاصی استفاده می کنید یا یک ماسک صورت خودتان ساخته اید می توانید این ماده را به آن اضافه کنید. اما می توانید با زردچوبه یک ماسک صورت خاص خودش را نیز بسازید.

  • یک قاشق چایخوری عسل طبیعی را به مدت ۱۰ الی ۱۵ ثانیه گرم کنید.
  • در ظرفی دیگر، عسل را همراه با یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری شیر یا ماست معمولی ترکیب کنید.
  • صورتتان را بشویید و ماسک را با استفاده از انگشت یا قاشق به روی پوستتان بمالید. دقت کنید که لکه ای از زردچوبه را به جا نگذارید.
  • بگذارید ماسک خشک شود. برای این کار بهتر است ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید.
  • ماسک را به آرامی با استفاده از آبگرم بشویید.

این ماسک زردچوبه به شما کمک می کند تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید، منافذ باز روی پوستتان را کم می کند و باعث می شود صورتتان پرتر و زیباتر شود. اگر زردچوبه روی پوستتان لکه ای گذاشت کافیست با یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *