افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زردچوبه باعث زیبایی و سلامت پوست می شود

1

 

 

  • زردچوبه بخشی از فرهنگ سنتی هندوستان است. زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و درمانی، در بسیاری از نسخه‌های گیاهی حضور دارد. به کاهش ناراحتی‌های پوستی و درد کمک می‌کند. در کنار این‌که زرد چوبه به عنوان یک داروی گیاهی کاربرد دارد،

 

 

زردچوبه چیست؟

زیبایی با زردچوبه چگونه است؟ در این نوشتار ۵ فایده‌ی زردچوبه برای زیبایی‌تان مطرح شده‌است.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ زردچوبه از ریشه‌ی گیاه کورکوما لونگا به‌دست می‌آید. این گیاه جزء گیاهان بومی جنوبی شرق آسیا است و در دستور پخت غذاهای مختلف از آن نام برده شده است. گیاه زردچوبه‌ متعلق به خانواده‌ی زنجبیل است. پودر زردچوبه به رنگ نارنجی تیره و کمی زرد است، و دارای طعم خاصی است؛ طعم خاکی، تلخ، و کمی تند. زردچوبه‌ معمولا به دلیل وجود ماده‌ی کورکومین در آن، دارای بوی قوی و تندی است. علاوه بر استفاده در غذا، از زردچوبه‌ در رنگرزی لباس‌ها و رنگ‌آمیزی چاشنی‌های دیگر نیز استفاده می‌شود.

زردچوبه‌ محبوبیت بسیاری در هندوستان دارد. از زردچوبه‌ برای طعم و روح دادن به غذا و همین‌طور در آیین‌های سنتی استفاده می‌شود. هم‌چنین، استفاده از آن در جشن‌های عروسی هندی نیز رایج است. در خلال جشن‌های عروسی، مراسم خاصی برگزار می‌شود به نام “‌هالدی‌”‌. در این مراسم زردچوبه‌ را به صورت خمیر در می‌آورند و طبق سنت، برای آماده‌سازی‌ عروس و داماد برای ازدواج به بدن‌شان می‌مالند. دیگران نیز از این سنت الهام گرفته‌اند و از زردچوبه‌ در محصولات زیبایی استفاده می‌کنند.

در ادامه به برخی فواید زردچوبه‌ و روش‌های زیبایی با زردچوبه اشاره می‌کنیم:

۱. درمان ترک‌های پوست

زردچوبه‌ حاوی مواد مغذی و معدنی است که می‌تواند به کاهش شکل ناهنجار ترک‌های پوستی کمک کند. می‌توانید با استفاده از یک پیمانه آرد، و به مقدار مساوی زردچوبه، به همراه یک فنجان ماست یا شیر، کرم ضد ترک پوست طبیعی بسازید. این ترکیب را روی نواحی ترک خورده بمالید و پنج تا ده دقیقه آن ناحیه را به خوبی ماساژ دهید، و سپس با آب سرد بشویید.

۲. تسکین سوختگی

زردچوبه‌ می‌تواند برای آرام کردن سوختگی‌ها بسیار عالی باشد. خواص ضدعفونی‌کننده‌ی زردچوبه‌ می‌تواند سوزش و درد سوختگی را آرام و سرعت درمان زخم را بیش‌تر کند. مخلوط یک پیمانه آلوئه‌ورای رنده‌ شده با میزان مساوی زردچوبه می‌تواند از ایجاد اثر زخمِ ناشی از سوختگی پیشگیری کند.

۳. کاهش اثر آفتاب‌ سوختگی

یک پیمانه آب لیمو را با میزان مساوی زردچوبه ترکیب کنید و با استفاده از قلم‌موی تمیز آن را روی پوست بمالید. این مخلوط را توسط همان قلم‌مو به آرامی و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس با آب خالی بشویید. خواص روشن‌کنندگی زردچوبه می‌تواند آثار آفتاب‌ سوختگی را کاهش دهد.

۴. کاهش موهای صورت

یکی دیگر از راه‌های زیبایی با زردچوبه کاستن موهای زاید صورت است. زردچوبه می‌تواند رشد مو را کاهش دهد و حتی آن را متوقف کند. آرد نخود و زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید تا به حالت خمیر در بیاید. این خمیر را در ناحیه‌ی مورد نظر بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پیش از انجام این کار و به منظور باز شدن منافذ پوست، صورت‌تان را اصلاح کنید. برای این‌که بتوانید نتیجه‌ی خوبی از این کار بگیرید، بهتر است یک ماه این کار را تکرار کنید.

۵. درمان آکنه و جوش

خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده‌ی زردچوبه می‌تواند با جوش‌ها و آکنه‌ی پوست مبارزه کنند. مواد ضدالتهاب موجود در زردچوبه می‌توانند لکه‌های قرمز پوست را کاهش دهند و به کم شدن چربی پوست نیز کمک کنند. زردچوبه را با آب لیمو و پودر چوب صندل مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. آن را روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید ده دقیقه بماند. سپس صورت‌تان را با آل ولرم بشویید.

زردچوبه بخشی از فرهنگ سنتی هندوستان است. زردچوبه به دلیل خواص ضدالتهابی و درمانی، در بسیاری از نسخه‌های گیاهی حضور دارد. به کاهش ناراحتی‌های پوستی و درد کمک می‌کند. در کنار این‌که زرد چوبه به عنوان یک داروی گیاهی کاربرد دارد، همیشه به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی طبیعی ترکیبات زیبایی نیز استفاده می‌شود. از زردچوبه به شکل متداول برای بهبود بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. به علاوه، می‌تواند برای مو و ناخن‌های‌تان نیز مفید باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *