افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زایمان بدون درد با اسپاینال از فواید تا عوارض آن

  • بر خلاف تصور افراد استفاده ازداروی بی حسی اسپاینال برای نوزاد و مادر هیچ خطری ندارد . بیشتر افراد تصور می کنند از آنجائیکه این دارو در منطقه نخاعی تزریق می شود احتمال آسیب به نخاع وجود دارد که اشتباه است .

زایمان بدون درد با اسپینال روشی به وسیله بی حسی از طریق تزریق در ناحیه ستون فقرات (نخاع ) انجام می شود. از آنجائیکه بنا بر تصورافراد درد زایمان زیاد بوده و از تحمل خارج است باعث اضطراب و  نگرانی آنها در بارداری می شود. خانم ها به دنبال روش های بدون درد یا کاهش درد هستند . یکی از این روش ها استفاده از داروی بی حسی نخاعی یا اسپاینال در طول زایمان است.

نحوه استفاده از اسپاینال در زایمان

در این نوع زایمان داروی بی حسی به وسیله سوزنی استاندارد که در مهره های ستون فقرات تزریق می شود که به دو روش استفاده می شود:

۱- در صورتی که تزریق در ناحیه نخاعی تزریق شود به آن روش اسپاینال یا نخاعی می گویند. در این روش میزان داروی بی حسی ۱.۵ تا ۱.۷ سی سی است.

۲- در صورتی که تزریق در این ناحیه انجام نشود و وارد مایع مغزی نخاعی نشود به آن روش اپیدورال می گویند. مقدار تزریق داروی بی حسی ۲۰ الی ۳۰ سی سی است.

زایمان با اسپاینال خطر دارد؟

بر خلاف تصور افراد استفاده ازداروی بی حسی اسپاینال برای نوزاد و مادر هیچ خطری ندارد . بیشتر افراد تصور می کنند از آنجائیکه این دارو در منطقه نخاعی تزریق می شود احتمال آسیب به نخاع وجود دارد که اشتباه است . بعد از زایمان با داروی اسپاینال احتمال عوارضی مانند کمردرد و سردرد برای فرد وجود دارد که با استفاده از داروهای تجویزی توسط پزشک متخصص رفع می شود و در صورت بروز سردرد فرد باید به صورت طاق باز بخوابد تا تسکین پیدا کند. همچنین نوشیدن مایعاتی که حاوی کافئین است برای رفع سردرد مفید است.

فواید زایمان با اسپاینال

۱- استفاده از اسپاینال در طی زایمان دیگر خطراتی که با استفاده از داروی بیهوشی متوجه جنین و مادر می شود را ندارد. زیرا مواد داروی بیهوشی به ریه مادر رسیده و جان او و جنین را به خطر می اندازد.

۲- در زایمان به وسیله بیهوشی از لوله تنفسی برای اکسیژن رسانی به مادر استفاده می شود و از آنجائیکه فرد از دوران بارداری دچار تورم در اعضای بدن از جمله مجرای تنفسی می شود جان او را به خطر می اندازد در صورتی که با استفاده از داروی اسپاینال این خطر وجود ندارد.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *