افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم گیاهی و اثرات آن بر کم خونی

91-20965

 

یکی از رژیم هایی که اکثر افراد می گیرند برای تناسب اندام رژیم گیاهی هست در این جا پژوهشگران بیان کرده اند رژیم گیاهی و اثرات آن بر کم خونی .

دکتر نادری متخصص تغذیه گفت: در علم تغذیه استفاده متعادل و متنوع از همه مواد غذایی توصیه شده و کسانی که صرفاً گیاه‌خوارای را ترجیح می‌دهند با کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مواجه می‌شوند.
وی افزود: دسته‌ای از گیاهخواران لبنیات هم مصرف نمی‌کنند، به همین دلیل با کمبود کلسیم و ویتامین‌ D مواجه خواهند شد و باید این کمبودها را با کمک مکمل‌ها جبران نمایند، البته گیاه‌خوارانی هم که لبنیات مصرف می‌کنند، باید به این نکته توجه کنند که گیاه‌خواری مانع جذب کلسیم در بدن می‌شود.
دکتر نادری در خصوص دیگر دسته گیاه‌خواران تصریح کرد: عده‌ای از گیاه‌خواران مصرف تخم‌مرغ را کنار نمی‌گذارند که این افراد می‌توانند از طریق تخم‌مرغ B12  و آهن مورد نیاز بدن خود را جذب کنند اما افرادی که تخم مرغ را  حذف می‌کنند، باید تحت نظر متخصص تغذیه یا پزشک خود از مکمل‌های آهن و B12 استفاده کنند.
وی بیان کرد: اگزالات یک نوع اسید ارگانیک طبیعی در ساختار گیاهان است که با قسمت اعظم کلسیم ترکیب می‌شود و مانع جذب این ماده مفید خواهد شد. گیاه‌خواران مطلق با کمبود آهن مواجه می‌شوند و علاوه بر آن احتمال کم‌خونی ناشی از کمبود B12 در آن‌ها بیشتر است زیرا B12 فقط در منابع حیوانی مثل گوشت، خاویار و… وجود دارد یا بخش کمی از آن از طریق پنیر و تخم‌مرغ قابل جبران است.
این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان کرد: گیاه‌خواران رژیمی کم پروتئین تر از رژیم همه چیز خواری است که می‌توان پروتئین مورد نیاز بدن را با مغزها و یا حبوبات جبران کرد. در گیاه‌خواری همزمان با کاهش پروتئین، کاهش دریافت چربی هم داریم و این رژیم لاغری را برای فرد در پی دارد اما توصیه می‌شود افراد تا حد امکان از همه گروه‌های غذایی استفاده کنند و رژیم گیاه‌خواری طولانی مدت نداشته باشند.
پزشکین : رژیم گیاهی و اثرات آن بر کم خونی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *